۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۳۳

مدیرکل محیط زیست بوشهر:

شناسایی ۱۰ کانون ریزگرد در بوشهر/ منشأ اغلب ریزگردها خارجی است

شناسایی ۱۰ کانون ریزگرد در بوشهر/ منشأ اغلب ریزگردها خارجی است

بوشهر - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به شناسایی ۱۰ کانون ریزگرد در استان بوشهر گفت: منشأ اغلب ریزگردها خارجی است.

حسین دلشب در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای مقابله با ریزگردها در استان بوشهر برنامه‌های مختلف و متعددی را در دستور کار داریم و تاکنون نیز اقدامات و برنامه ریزی هایی در این زمینه انجام شده است.

وی با اشاره به شناسایی ۱۰ کانون ریزگرد در استان بوشهر، خاطرنشان کرد: استانداران کشور بر اساس حکم رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به عنوان رئیس کارگروه  مقابله با پدیده گردو غبار منصوب شده‌اند و دبیرخانه این کارگروه هم ادارات کل محیط زیست استانی هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اینکه نشست‌های این کارگروه تاکنون در استان برگزار نشده است، افزود: این کارگروه باید به ریاست استانداری تشکیل شود که امیدواریم شاهد موافقت نهایی برای برگزاری آن باشیم.

وی ادامه داد: در این کارگروه باید نتایج مطالعات از سوی مشاوران ارائه شود و در شورای برنامه‌ریزی تصویب شده و اعتبارات لازم تخصیص یابد و هر دستگاه بتواند وظایف خود را انجام دهد.

دلشب با اشاره به موفقیت دیپلماسی محیط زیستی دولت تدبیر و امید، اضافه کرد: کارگروه بین‌المللی مقابله با پدیدیه گرد و غبار تیرماه امسال با حضور دبیرکل سازمان ملل در تهران برپا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه منشا بسیاری از کانون‌های ایجاد پدیده گردوغبار در بیرون از مرزهای ملی ایران است، افزود: با توجه به ناپایداری و بی ثباتی درا ین مناطق برای مدیریت این ریزگردها سختی‌های زیادی وجود دارد و با این وجود اقداماتی برای درخت‌کاری انجام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: منشا برخی از ریزگردها نیز در داخل استان بوشهر است که بر اثر بادهای موسمی ایجاد می‌شود.

کد خبر 4014417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha