۴ تیر ۱۳۹۶، ۲۰:۱۹

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان:

اجرای بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان پروژه آب در کردستان

اجرای بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان پروژه آب در کردستان

سنندج- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان از اجرای بالغ بر ۲۲۰ پروژه در حوزه رودخانه های مرزی و غیرمرزی استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر،اقبال شانظری بعد از ظهر امروز یکشنبه در نشست با جمعی از خبرنگاران استان در سنندج که به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب برگزار شد،گفت: این هفته از ابتدای تیرماه که مصادف است با آغاز فصل آبیاری در بخش کشاورزی و نبود بارندگی و کم آبی ،شروع می شود.

وی عنوان کرد: در فصل تابستان بحث مصرف آب و صرفه جویی نمود بیشتری نسبت به سایر فصول سال دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان ادامه داد: در حوزه آب این نوع ادبیات و نامگذاری روزها می تواند تاثیرگذاری فراوانی داشته باشد.

شانظری صرفه جویی و بهینه سازی در مصرف آب را یکی ازمولفه های اقتصاد مقاومتی ذکر کرد و اظهارداشت: ۹۲ درصد از  آب استان در بخش کشاورزی ،۷ درصد بخش شرب و یک درصد هم بخش صنعت مصرف می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بیشترین مصرف آب استان مربوط به بخش کشاورزی است بهینه سازی مصرف در این بخش امری ضروری است.

وی عنوان کرد: با رعایت الگوی کشت، استفاده از سیستم نوین آبیاری، توجه به زمان و ساعت آبیاری می توان با مصرف هر مترمکعب آب در واحد حجم شاهد دو تا سه برابری راندمان تولید بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: متاسفانه هنوز در جامعه ما جایگاه واقعی آب شناخته نشده و فرهنگ صرفه جویی به طور مطلوب نهادینه نشده است.

شانظری ادامه داد: در قوانین موجود در کشورمان هم به لحاظ ارزش کمترین بها به آب داده شده و متاسفانه اصلا توجهی به بخش آب زیرزمینی نشده است.

وی اظهارداشت: با رعایت و صرفه جویی در مصرف آب می توان بخشی از کمبود این منبع ارزشمند در روستاها را جبران کرد.

وی با بیان اینکه آب  یکی از مهمترین زیرساخت های توسعه استان به شمار می رود، گفت: وجود آب در هر منطقه ای بستر ایجاد واحدهای صنعتی،تولیدی و توسعه گردشگری را فراهم می کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان یکی از اقدامات وزارت نیرو در استان را اختصاص آب شبکه های رودخانه های مرزی استان به ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه ذکر کرد و افزود: در سال جاری هم بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان پروژه در رودخانه های مرزی و غیر مرزی استان اجرا می شود.

شانظری بیان کرد: متاسفانه مدیران میانی برخی از سازمان ها به خود اجازه می دهند که در خصوص عملکرد یک وزارتخانه اظهار نظر می کنند در حالی که وسعت فعالیت ها و کارهای یک وزارتخانه بسیار زیاد بوده و نباید مدیران بدون توجه به وضعیت و واقعیت های موجود مطالبی را مطرح کنند.

شانظری اضافه کرد: می طلبد اهالی رسانه در انتشار برخی از اخبار جنجالی که اثرات منفی بر منطقه می گذارد ، با حساسیت بیشتری برخورد کنند.

کد خبر 4014638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha