۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۲۲

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان:

ایمان،اعتقاد اسلامی ووحدت ملی ازعوامل قدرت نظام جمهوری اسلامی است

ایمان،اعتقاد اسلامی ووحدت ملی ازعوامل قدرت نظام جمهوری اسلامی است

زنجان-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: ایمان و اعتقاد اسلامی، پیشرفت های علمی، قدرت دفاعی، توانمندی سیاسی، وحدت ملی و جمعیت جوان کشور از عوامل قدرت نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز عید فطر شهر زنجان با بیان اینکه ضروری است، پس از ماه رمضان نیز فضیلت‎های این ماه مورد توجه باشد، افزود: خوشبخت کسی است، که آدابی که در ماه رمضان برگزار کرد، پس از این ماه نیز حفظ کند و باید این آداب حسنه همواره درزندگی انسان برای رسیدن به کمال و کسب تقوا ساری و جاری باشد.

وی با بیان اینکه نماز شکر است نماز عید و نماز بندگی است، ادامه داد:  یک ماه توفیق داد خداوند، با اعمال این ماه و روزه‌داری. روایات متعددی داریم و به بیان زیبایی روز پاداش و جایزه است.

خاتمی گفت: جایزه برای کسانی که حق روزه را به جا آوردند و آن گونه که در توانشان بود تکلیف روزه را به جا آوردند. از حضرت امام رضا(ع) نقل شده که فرمودند خداوند این روز را وسیله اجتماع مسلمانان قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه روز عید است روز فطر. روز زکات فطره دادن یعنی امروز آمده‌ایم عیدی بگیریم و با این شکرگزاری از خداوند عیدی بگیریم، افزود: این عیدی همان است که از خداوند طلب آمرزش کنیم و بخواهیم که بر گناهان‌مان قلم عفو بکشد. توفیق دوباره دهد تا دوباره در ماه مهمانی خدا حضور داشته باشیم و آخرین ماه مبارک رمضان عمرمان نباشد.

خاتمی با بیان اینکه حضور مردم در روز قدس و انتخابات نشانه ایمان و اعتقاد ملت ایران است، ادامه داد: وحدت ملی، توانمندی‎های سیاسی،حضور قوی و نیرومند مردم در صحنه، که در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد.

وی  افزود: ایمان و اعتقاد اسلامی، پیشرفت های علمی، قدرت دفاعی، توانمندی سیاسی، وحدت ملی و جمعیت جوان کشور از عوامل قدرت نظام جمهوری اسلامی است.

خاتمی  ادامه داد: نظام اسلامی به برکت داشتن قدرت دفاعی و بازدارندگی در منطقه حرف اول را می‎زند و  عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حامل پیامی برای رژیم غاصب اسرائیل، آمریکا و همپیمانان آنان بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه از دیدگاه مقام معظم رهبری،داشتن ایمان، پیشرفت‎های علمی، قدرت اقتصادی و قدرت دفاعی از توانمندی‎های جمهوری اسلامی است،  افزود: عشق و دلبستگی مردم  به نظام اسلامی از قدرت و توانمندی‎های انقلاب است و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند زمان بزن در رو تمام شده است و کشورهای حاشیه خلیج فارس باید به این نتیجه برسند که امنیت منطقه را باید کشورهای اسلامی تامین کنند.

خاتمی گفت: تضعیف قدرت انقلاب اسلامی از اهداف دشمنان است و حضور پر قدرت مردم در صحنه‎های دفاع از نظام اسلامی دشمنان را مایوس می‎کند.

وی به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: دشمنان بدانند جمهوری اسلامی ایران مستحکم ایستاده است و نمی‎توانند به ما سیلی بزنند بلکه ما به آنها سیلی می‎زنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: جمهوری اسلامی با اقتدار کامل ایستاده و بعد از این هم همین‌طور خواهد بود. این را همه بدانند. هم دشمن بدانند و هم دوستان با اخلاص بدانند و هم آن دوستانی که گاهی دلشان می‌لرزد بدانند که جمهوری اسلامی ایران مستحکم ایستاده است.

خاتمی افزود:  این نه به خاطر تجهیزات مادی، تجهیزات مادی نقش اساسی و تعیین کننده ندارد و چیزهای دیگری وجود دارد و ان تجهیزات معنوی است. آن عزم و اراده ثابت است. در روز اول موضع فکری و سیاسی خود را اعلام کرده ام. من فقط در خط ولایت هستم.

وی در ادامه با بیان اینکه رسانه‌ها در استان تا به امروز با ما مدارا کرده‌اند، گفت: رسانه‌ای به اشتباه از قول من نقل کرده و سایر رسانه‌ها هم از ان رسانه نقل قول کرده‌اند. من در جلسه شورای آموزش و پرورش هیچ کلمه‌ای در مورد سند ۲۰۳۰ صحبت نکرده‌ام. من منظر خود را چند هفته قبل عینا از قول رهبری اعلام کرده‌ام. من در مورد سند تحول آموزش و پرورش صحبت کرده‌ام.
 

کد خبر 4015051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha