۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۳۶

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

خط قرمز ما امنیت است/ قابل اعتماد نبودن آمریکا بیش‌تر روشن شد

خط قرمز ما امنیت است/ قابل اعتماد نبودن آمریکا بیش‌تر روشن شد

تبریز – نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به حملات موشکی سپاه علیه داعش تاکید کرد: ایران امنیت خود را خط قرمز می‌داند و هرگونه تجاوز و تعارض به حریم آن بی‌پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز عید فطر که صبح امروز در مصلی اعظم امام خمینی (ره) تبریز برگزار شد، اظهار داشت: عید فطر که در واقع عید روزه‌داران واقعی و مسلمانان است، در اسلام روز مقدسی است و ما باید آن را عزیز بشماریم.

وی با بیان اینکه هر روزی که در آن معصیت خداوند نباشد، روز عید است، افزود: اگر ما هر روز به دستورات خداوند عمل کرده و ترک گناه کنیم، در واقع همان روز، عید است و طبق این تعبیر سراسر سال می‌تواند برای ما عید و پیروزی باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: عید فطر علی‌رغم اینکه جنبه خوشحال‌کننده‌ای برای تمام مسلمانان دارد، اما احساس ترسی نیز  به وجود می‌آورد که آیا اعمال‌مان در ماه رمضان مورد قبول قرار گرفته یا نه؟ پس باید همواره بر اجرای دقیق و صحیح اعمال‌مان واقف باشیم.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم ضمن بیان اینکه نماز عید فطر سنگر بزرگی برای وحدت مسلمانان است، تصریح کرد: نماز عید فطر شباهت زیادی به نماز جمعه دارد مخصوصا اینکه هر دو، دو خطبه دارند و هر دو آثار بسیار خوبی به همراه دارند و لازم است که امام جمعه در خطبه‌های نماز عید فطر نیز مسائل روز را متذکر شود.

ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب در تابستان

وی همچنین در خطبه دوم نماز عید فطر نیز ضمن تبریک این عید بر مقام معظم رهبری و مردم مسلمان ایران و آذربایجان خاطرنشان شد: عید فطر در کشورهای دیگر اسلامی و همسایه‌های ما نیز عزیز شمرده می‌شود که باید این روز را بر آنان نیز تبریک بگوییم.

امام جمعه تبریز در ادامه با بیان اینکه این هفته، هفته صرفه‌جویی در مصرف آب است، اضافه کرد: موقعیت جغرافیایی ایران به گونه‌ای است که از بارش کمتری برخوردار است و بر همه ما واجب است که در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم.

وی تاکید کرد: میانگین بارش در ایران ۲۵۰ میلی‌متر در سال است درحالی که میانگین بارش سالانه در دنیا ۷۵۰ میلی‌متر است. اما مصرف آب در ایران ۱۹۰لیتر در شبانه‌روز برای هر فرد است که این آمار در دنیا  ۱۱۰لیتر است.

تحریم‌های جدید ما را به راهبردی‌کردن اقتصاد مقاومتی وا می‌دارد

حجت‌الاسلام آل‌هاشم درباره تحریم‌های جدید مجلس سنا آمریکا برای ایران نیز اعلام کرد: رهبر معظم انقلاب مدت‌ها پیش خاطرنشان کرده‌ بودند که آمریکا قابل اطمینان نیست ولی این سخن عمیق و سنجیده این‌روزها بیش‌ از پیش روشن می‌شود.

وی افزود: تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران توسط مجلس سنای آمریکا این پیام را برای ما دارد که باید به سمت راهبردی کردن اقتصاد مقاومتی قدم برداریم و به سوی مولفه‌های درون‌زا حرکت کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین درباره حملات موشکی سپاه علیه تروریست‌های تکفیری داعش تشریح کرد: حملات موشکی سپاه پاسخ دندان‌شکنی برای حملات تروریستی تهران بود که علاوه‌بر دستاوردهای دفاعی و امنیتی، عده زیادی از تروریست‌ها را نیز به درک واصل کرد.

وی در پایان تاکید کرد: ایران امنیت خود را خط قرمز می‌داند  و هرگونه تجاوز و تعارضی به حریم آن بی‌پاسخ نخواهد ماند.

کد خبر 4015065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha