۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۲۹

یک مقام مسئول خبر داد؛

نیاز به جابه‌جایی و اسکان مجدد ۷۲ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور

نیاز به جابه‌جایی و اسکان مجدد ۷۲ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور

عضو هیئت‌مدیره شرکت‌عمران و بهسازی شهری ایران گفت: ۷۲ هزار واحد مسکونی نیازمند اسکان مجدد در کل کشور وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، مجید روستا اظهار داشت: این شرکت به دلایلی چون ضرورت تقویت هویت محله‌ای و حفظ تعلق خاطر شهروندان به محله زندگی خود، موافق جابه جایی واحدهای مسکونی یک منطقه نیست و این اقدام را نیز توصیه نمی‌کند ولی در صورتی که نیاز باشد و ادامه حضور خانوارها در این مناطق، پرخطر و بحران زا ارزیابی شود، اسکان مجدد در مناطق امن را پیشنهاد می‌کند.

وی افزود: رویکرد شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در احیاء، بهسازی و نوسازی، درجاسازی و نه انتقال خانه ها و مالکان آنهاست.

روستا با بیان این که مناطقی که لزوم جابه جایی در آنها پیشنهاد می‌شود باید دارای شرایط ویژه و خاصی باشند، خاطرنشان کرد: سکونت در مناطقی با شیب های زیاد و غیراستاندارد، در حریم رودخانه‌ها، راه‌های ارتباطی و جاده‌ها و در مجاورت راه آهن و مناطق نزدیک به محل‌های دفن زباله و همچنین محل هایی که بحران‌های زیست محیطی در آنها به وقوع بپیوندد، ناامن و نامناسب محسوب می شود.

عضو هیئت‌مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: رویکرد جابه جایی ساکنان محلات یا اسکان مجدد مناطق پر خطر برای اولین بار در مصوبه دولت لحاظ شده است و این مسئله در سازمان مدیریت برنامه و بودجه مطرح و مقرر شد که سکونتگاه‌هایی که با این چالش مواجه هستند، در سال ۹۶، مشمول برنامه اسکان مجدد قرار گیرند.

کد خبر 4015088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha