۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۱۸

میرتاج‌الدینی:

ایران رکورددار حمایت از مستضعفان جهان است/ فلسفه مسئولیت خدمت است

ایران رکورددار حمایت از مستضعفان جهان است/ فلسفه مسئولیت خدمت است

تبریز – نماینده ادواری مجلس شورای اسلامی گفت: مردم ۹۰۰ شهر ایران همه‌ساله برای حمایت از مظلومان جهان و مردم فلسطین در روز قدس راهپیمایی می‌کنند که در نوع خود یک رکورد است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدرضا میرتاج‌الدینی صبح امروز در سخنانی پیش از نماز عید سعید فطر در مصلی اعظم امام خمینی (ره) تبریز اظهار داشت: ماه رمضان که ماه عبودیت در پیشگاه خداوند متعال است، یکی ازنعمات بزرگ دین اسلام است و ما باید شاکر آن باشیم.

وی درباره سایر نعمت‌های ماه مبارک رمضان یادآورد شد: دعاهایی همچون جوشن کبیر و شب‌هایی چون قدر در ماه رمضان به خودی خود نعمت‌های بزرگی هستند هرچند هر شب از ماه رمضان شب قدر است.

نماینده ادواری مجلس عنوان کرد: انسانی که در دانشگاه ماه رمضان قبول می‌شود باید از دو بعد تقویت شود که یکی بعد دینی و معنوی، و  دیگری بعد اجتماعی است.

وی در ادامه تصریح کرد: از دیدگاه قرآن نیز یکی از ویژگی‌های انسان کامل و کمال‌طلب کمک کردن به هم‌نوعان خود و دغدغه داشتن درباره برادران دینی خود است.

حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی اعلام کرد: طبق نظر امام خمینی (ره) تمام مسئولیت‌های دولتی و غیردولتی در جامعه اسلامی یک فلسفه دارد و آن هم خدمت به مردم است پس باید همواره مسئولان و مدیران در فکر آسایش حال مردم بوده و به فکر ریشه‌کن کردن فقر از جامعه باشند.

وی تاکید کرد: فقر از عدم وجود فرصت شغلی در جامعه به وجود می‌آید پس باید مسئولان در تلاش باشند تا برای جوانان اشتغال مناسب ایجاد کنند و در هر صورت همیشه در جامعه قشر مستضعفی هم هستند که باز حمایت از آن‌ها وظیفه حکومت و دولت است.

نماینده ادواری مجلس تشریح کرد: یکی از ثمرات ماه مبارک رمضان و یادگاری‌های پربرکت امام خمینی (ره)، روز قدس است که در این باره ۹۰۰ شهر ایران همه‌ساله برای حمایت از مظلومان جهان و مردم فلسطین راهپیمایی می‌کنند که در نوع خود یک رکورد جدید است.

وی در پایان بیان کرد: پیشرفت ایران در زمینه‌های مختلف باعث شده دشمنان با ایجاد تفرقه و گروه‌های تروریستی مانع شوند ولی اخیرا با حملات موشکی سپاه و نگاه تیزبینانه رهبر معظم انقلاب اقتدار ایران دوباره اثبات شد.

کد خبر 4015096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha