۷ تیر ۱۳۹۶، ۹:۰۵

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه مطرح کرد:

وجود تورم قوانین در حوزه کارآفرینی و اشتغال

وجود تورم قوانین در حوزه کارآفرینی و اشتغال

کرمانشاه- عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به وجود قوانین تکراری در حوزه کارآفرینی، گفت: با تورم قوانین در این حوزه مواجه هستیم و نیاز است قوانین تکراری کنار گذاشته شود.

 سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ضرورت حرکت جامعه به سمت کارآفرینی، گفت: برای تحقق این امر باید چند بخش همزمان با هم فعال شود.

وی افزود: یکی از اقدامات موثر در این زمینه ورود و اقدام بخش دولتی است به نحوی که دولت تسهیلات را به سمت رونق کارآفرینی سوق دهد.

این نماینده مجلس افزود: همچنین دولت باید نرخ بهره تسهیلات را کم کرده و روند اعطای این تسهیلات را تسهیل کند و در اختیار کارآفرینان قرار دهد.

 حسینی کیا خاطرنشان کرد: در زمینه پرداخت تسهیلات به کارآفرینان باید مناطق محروم بصورت ویژه دیده شوند بطوری که بتوان تسهیلاتی از صندوق توسعه ملی با نرخ بهره پایین و مدت زمان بازپرداخت و تنفس طولانی به کارآفرینان این مناطق پرداخت شود.

وی افزود: نگاه دولت به کارآفرینان از همان ابتدا باید نگاه جهانی باشد که تولیدات آنها بتواند در خارج از کشور نیز عرضه شود.

حسینی کیا یادآور شد: از طرفی دولت باید نظارت بر کیفی بودن محصولات نیز داشته باشد زیرا کیفیت ضامن بقای آن محصول در بازار است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: از طرفی رونق کارآفرینی در کشور مستلزم ورود افرادی توانمند به این عرصه است.

وی تصریح کرد: افرادی که توانایی نداشته، از نیروی متخصص و نقشه کار بی‌بهره بوده و مشاوره قوی نداشته باشند در نهایت با ورود به مسیر کارآفرینی با عدم اقبال از سوی سرمایه گذاران مواجه شده و با کوچکترین مشکل دچار بحران شده و هم منابع سرمایه گذار و هم منابع خود را به هدر میدهند و دچار ورشکستگی شده و با مشکلات بسیار مجددا به چرخه بیکاری کشور وارد می‌شوند.

حسینی کیا، مجلس را بخش موثر دیگر در زمینه رونق کارآفرینی کشور عنوان کرد و افزود: در حال حاضر در بخش کارآفرینی و اشتغال با تورم قوانین مواجه هستیم.

وی افزود: نیاز است که قوانین بازنگری شده و قوانینی تکراری کنار گذاشته شده و قوانین جمع و جوری در این حوزه داشته باشیم.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه عدم اطلاع رسانی مناسب را مهم‌ترین مشکل حوزه کارآفرینی کشور دانست و عنوان کرد: در حال حاضر ما مراکز خوبی مانند شتاب دهنده در زمینه حمایت از کارآفرینان داریم اما اطلاع رسانی خوبی در زمینه استفاده از این ظرفیت صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: اگر اطلاع رسانی دقیقی در خصوص فعالیت مراکز حامی کارآفرینان از جمله شتاب دهنده‌ها صورت گیرد و این مراکز با قدرت بیشتر وارد عمل شوند قطعا معضل بیکاری با حمایت بیشتر از کارآفرینان در کشور رفع خواهد شد.

کد خبر 4015830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha