۷ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۲۹

مشاور وزیر نیرو:

۶۲ سد در کشور به بهره‌برداری رسید/تمرکز بر اجرای ۳ سد در اردبیل

۶۲ سد در کشور به بهره‌برداری رسید/تمرکز بر اجرای ۳ سد در اردبیل

اردبیل – مشاور وزیر نیرو گفت: در پنج سال گذشته ۶۲ سد در کشور به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حاج رسولی‌ها ظهر چهارشنبه در جلسه بررسی پروژه‌های سدسازی استان اردبیل تصریح کرد: این تعداد شامل یک‌سوم سدهای کشور است.

وی افزود: با توجه به محدودیت‌های اعتباری احداث سد با اولویت‌بندی و بر اساس میزان تأثیرگذاری انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران تأکید کرد: در خود استان اردبیل طی سال‌های گذشته تکمیل سد گیوی و بفراجرد در دستور کار بوده و در ادامه طی سال جاری تکمیل سه سد تازه کند، احمدبیگلو و عمارت برنامه‌ریزی شده است.

حاج رسولی‌ها با اشاره به تلاش وزارت نیرو برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آبی اضافه کرد: پیش‌بینی شده تا پایان سال جاری سدهای تازه کند و احمدبیگلو به مرحله آبگیری برسند.

وی افزود: استان اردبیل یکی از استان‌های موفق و موردتوجه در اجرای پروژه‌های مرزی آبی است تا جایی که امسال ۷۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای این استان در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران بخشی از پروژه‌های آبی مرزی در اردبیل را اجرای پایاب خداآفرین عنوان کرد و گفت: بهره‌برداری از ۱۰ هزار هکتار از این پروژه تا پایان سال جاری برنامه‌ریزی شده است.

حاج رسولی‌ها دو پروژه دیگر را آغاز عملیات اجرایی سد سینه سر گرمی و بهره‌برداری از ۶۸۸ هکتار از اراضی پایاب سد احمدبیگلو تا پایان سال عنوان کرد.

مشاور وزیر نیرو اولویت اجرای پروژه‌های آبی را تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: مصوبه بخش آب کشور برای طرح‌های اقتصاد مقاومتی به زودی به تمامی بخش‌های زیرمجموعه آب کشور ابلاغ می‌شود.

وی تأکید کرد: اولویت اصلی در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مدیریت منابع آبی است و انتظار می‌رود استان‌ها در اولویت‌بخشی پروژه‌ها به این مهم توجه داشته باشند.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران همچنین به ضرورت توجه به مقوله تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی تأکید کرد و گفت: هر چند سال گذشته این حوزه اعتبارات مطلوبی نداشته اما تلاش می‌کنیم امسال اعتبار مناسبی تخصیص یابد.

کد خبر 4016214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha