۹ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۵۲

«ترامپ» و «اشرف غنی» به زودی با یکدیگر دیدار می کنند

«ترامپ» و «اشرف غنی» به زودی با یکدیگر دیدار می کنند

مشاورین امنیت ملی افغانستان و آمریکا درباره محتوا و دستور کار مذاکرات قریب‌الوقوع «اشرف غنی» و «دونالد ترامپ» گفتگو کردند.

به گزارش خبر گزاری مهر به نقل از اسپوتنیک ،«حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی افغانستان از طریق ویدیو کنفرانس، با ژنرال «هربرت مک مستر» همتای آمریکایی خود درباره اوضاع امنیتی و سیاسی افغانستان و منطقه گفتگو کرد.

مک مستر به اتمر اطمینان داد که دولت و مردم آمریکا با تعهد و حسن نیت کامل، در این شرایط دشوار، در کنار مردم و دولت افغانستان ایستاده اند.

وی افزود آمریکا درباره همکاری های درازمدت با دولت افغانستان متعهد است.

مشاورین امنیت ملی افغانستان و آمریکا همچنین درباره محتوا و دستور کار مذاکرات قریب الوقوع «ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و«اشرف غنی» همتای افغانستانی خود، گفتگو کردند و درباره موضوعات مهم دستور کار این مذاکرات به توافق رسیدند.

طرفین  همچنین درباره چارچوب جدید همکاری های سیاسی و امنیتی بین دو کشور گفتگو کردند. مشاور امنیت ملی آمریکا اظهار داشت این گفتگوها ادامه خواهد یافت تا آمریکا بتواند همکاری های لازم را برای امنیت و ثبات افغانستان گسترش دهد.

ژنرال مک مستر افزود که آمریکا از تلاش ها و پیشرفت های دولت افغانستان در برای تامین امنیت، ، مبارزه با فساد اداری، صلح و رشد اقتصادی حمایت می کند.

کد خبر 4017341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha