۱۰ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۲۳

در آیین افتتاح نخستین مدرسه کارآفرینی و کسب و کار در تبریز عنوان شد؛

راه اندازی مراکز آموزش کسب و کار زمینه ساز ایجاد بنگاه های موفق

راه اندازی مراکز آموزش کسب و کار زمینه ساز ایجاد بنگاه های موفق

تبریز - مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی گفت: مراکز آموزش کسب و کار می توانند در تربیت و پرورش افراد مستعد برای ایجاد بنگاه های موفق اقدام کند.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین مدرسه کارآفرینی و کسب وکار در قالب تفاهم نامه همکاری آموزشی کانون کارآفرینان آذربایجان شرقی و مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره یک تبریز و با حضور زالی مدیر دیده بان جهانی کارآفرینی در ایران، حسینی مدیرگروه مدیریت دانشکده اقتصاد، مدیریت و بازرگانی دانشگاه تبریز و نیکوخصلت عضو شورای اسلامی شهر تبریز افتتاح شد.

راه اندازی مراکز آموزش کسب و کار زمینه ساز ایجاد بنگاه های موفق

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی شنبه در آیین افتتاح این مدرسه کارآفرینی گفت : در راستای سیاست های سازمانی مبنی بر توسعه آموزش های کسب و کار و کارآفرینی و با هدف ایجاد و توسعه اشتغال در استان مدرسه کارآفرینی در تبریز افتاح می شود.

یعقوب نماینده در ادامه افزود : با توجه به نیاز جامعه به آموزش های کاربردی، مرکز آموزش کسب و کار می تواند در تربیت و پرورش افراد مستعد برای ایجاد بنگاه های موفق اقدام کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: امروزه نیاز جامعه به کارآفرینان هر روز بیشتر می شود و وجود مدارس کارآفرینی و کسب و کار می تواند نقش موثری در ایجاد اشتغال جوانان و ورود به بازار کار داشته باشد.

مدرسه کسب و کار و کارآفرینی تبریز یک سیستم کمکی نظام آموزشی است

رئیس کانون کارآفرینی آذربایجان شرقی نیز در آئین افتتاح این مدرسه با بیان اینکه سرفصل های کنونی دانشگاه ها بر محور کارمندسازی تدوین شده است، افزود : دولت درصدد چابک سازی است و مدرسه کسب و کار و کارآفرینی در تبریز به عنوان سیستم کمکی به نظام آموزشی کشور راه اندازی می شود.

بهرام ستاری اظهارداشت: در این مدرسه شیوه های نوین کارآفرینی و مهارت های عملی در سطح داخلی و بین المللی به منظور پاسخگویی به دغدغه بیکاری آموخته می شود.

وی با اعلام اینکه پنجمین تولید کننده مهندس در دنیا هستیم اما مهارت های لازم آموخته نمی شود، گفت: این مدرسه محلی برای آموزش مهارت های آموخته نشده خواهد بود.

ستاری با بیان اینکه فراگیری کارآفرینی نیاز به عزم ملی دارد، خاطرنشان کرد: این مدرسه که به شیوه نوین برای نخستین بار در کشور راه اندازی می شود محلی برای تربیت کارآفرینان بزرگ خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه کار تیمی، مهارت حل مسئله، مهارت نه گفتن، مهارت مذاکره و بازاریابی و فروش از جمله مهارت هایی است که در این مدرسه آموزش داده می شود، تصریح نمود: تحقق شعار 'شهروند کارآفرین، کشور کارآفرین' در مدرسه تبریز هدف گذاری شده است.

تبدیل خلاقیت به محصول مهمترین مشکل حوزه کارآفرینی است

مدیر گروه دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تبریز هم با بیان اینکه خلاقیت و کارآفرینی به صورت زنجیروار به هم متصل هستند، گفت: مشکل اصلی ما نوآوری و خلاقیت نیست بلکه تبدیل خلاقیت به محصول است.

صمد حسینی با اشاره به اینکه سپری کردن سه واحد کارآفرینی در دانشگاه ها اجباری شده است، گفت: از سال گذشته امکان انجام کارهای پژوهشی برای استادان دانشگاه ها فراهم شده است.

سیاست شورای شهر تبریز اعتماد آفرینی برای سرمایه گذاری است

عضو شورای شهر تبریز هم با بیان اینکه سیاست شورا اعتماد آفرینی برای سرمایه گذاری است، گفت: این شهر دارای هویت ملی و مذهبی و ظرفیت های مناسب اقتصادی و کسب و کار است و هیچ کس نمی تواند برای ما نسخه موفقیت تهیه کند و باید خودمان سعی کنیم .

سعید نیکو خصلت با اعلام حمایت شورای شهر تبریز برای حمایت از استارت آپ ها و کارآفرینان نوپا گفت: از هر تلاش علمی که امکان ثروت آفرینی و اشتغال زایی داشته باشد حمایت می کنیم.

شایان ذکر است آذربایجان شرقی با داشتن حدود پنج هزار واحد تولیدی فعال از قطب های کارآفرینی و کسب و کار در کشور محسوب می شود.

کد خبر 4018199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha