۱۱ تیر ۱۳۹۶، ۹:۴۱

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان به مهر خبر داد:

استقرار روحانی اهل سنت در کردستان/تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی

استقرار روحانی اهل سنت در کردستان/تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی

سنندج – مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان از استقرار روحانی اهل سنت در این استان برای اولین بار خبر داد و گفت: امسال برای اولین بار ۵۰ روحانی اهل سنت در مناطق روستایی ومحروم استان مستقر می شوند.

حجت الاسلام مختار کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به استقرار روحانیون اهل سنت در استان کردستان به عنوان یکی از برنامه های اصلی طی سال جاری که برای اولین بار اجرایی و عملیاتی می شود، عنوان کرد: استقرار روحانی در مناطق محروم و روستایی در استان کردستان در مناسبت های مختلف یکی از برنامه های کاری تبلیغات اسلامی در استان به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه توجه به نقاط محروم و کم برخوردار در اولویت برنامه های تبلیغات اسلامی قرار دارد، افزود: در همین راستا هر ساله و در مناسبت های ملی و مذهبی روحانیون به مناطق محروم و کم برخوردار اعزام می شوند تا زمینه برای ترویج آموزه های دینی و اسلامی در سطح جامعه فراهم شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: امسال و برای اولین بار در استان کردستان و در قالب استقرار روحانیون، ۵۰ روحانی اهل سنت در مناطق محروم و کم برخوردار به ویژه روستاهای اعزام می شوند و انتظار می رود که این مهم در سالهای آینده با اختصاص اعتبار مورد نیاز پیگیری شود.

افزایش ۳۵ درصدی اعتبارات فرهنگی تبلیغات اسلامی کردستان

وی در بخش دیگری از سخنان خود به میزان اعتبارات اختصاص پیدا کرده به فعالیت های فرهنگی در تبلیغات اسلامی استان کردستان در سال جاری اشاره کرد و افزود: سال ۹۵ کل اعتبارات استانی و ملی برای فعالیت های فرهنگی و برنامه های کاری تبلیغات اسلامی در استان کردستان حدود ۹۰۰ میلیون تومان بود که خوشبختانه این میزان در سال جاری با افزایش قابل توجهی همراه بوده است.

وی بیان کرد: در سال جاری و از محل اعتبارات استانی و ملی در مجموع بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای فعالیت های فرهنگی و برنامه های شاخص تبلیغات اسلامی استان کردستان منظور شده است که در مقایسه با رقم سال ۹۵ بیش از ۳۵ درصد افزایش داشته است.

حجت الاسلام کرمی با اشاره به اینکه این میزان اعتبار در قالب ۷۰ برنامه شاخص با ۱۰ها زیربرنامه جذب و هزینه می شود، یادآور شد: انتظار می رود که در سایه مشارکت و همکاری سایر بخش ها بتوانیم قدمی مثبت و رو به جلو در راستای کمک به توسعه و ارتقای فرهنگ دینی در استان کردستان برداریم.

توجه به مناطق حاشیه و کم برخوردار در اولویت قرار دارد

وی یکی از اولویت های اصلی در اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان را توجه به مناطق حاشیه و کم برخوردار عنوان کرد و افزود: تبلیغات اسلامی در سراسر کشور یکی از اولویت های خود را به مناطق حاشیه و کم برخوردار قرار داده است و در این راستا توجه به مسئله بسیار مهم آسیب های اجتماعی نیز جزو شاخص های اصلی به شمار می رود.

وی گفت: در سال جاری توجه به مسئله آسیب های اجتماعی به یکی از برنامه های اصلی و محوری تبلیغات اسلامی در استان کردستان تبدیل شده است و به همین دلیل سعی می شود که در تمامی برنامه ها و فعالیت های فرهنگی، ردپا و نشانی از مسئله و معضل آسیب های اجتماعی وجود داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان عنوان کرد: امروز می توان با قاطعیت اعلام کرد که بیشترین سرمایه گذاری در حوزه مناطق روستایی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی صورت می گیرد و به همین دلیل است که ما در سال ۹۵ ماهانه حدود ۶۰ میلیون تومان در روستاهای استان کردستان فعالیت و برنامه برگزار کرده ایم و این رقم در سال جاری نیز با افزایش قابل توجهی مواجه خواهد شد.

۱۰ همایش استانی طی سال جاری در شهرهای کردستان برگزار می شود

وی به برگزاری همایش های استانی در شهرستان های مختلف استان کردستان طی سال جاری اشاره کرد و گفت: قرار است که امسال ۱۰ همایش استانی با موضوعات مختلف با اولویت آسیب های اجتماعی در شهرستانهای استان کردستان برگزار شود که این مهم با هدف توزیع عادلانه امکانات و ظرفیت های استان صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه در کنار توجه به مسائل مربوط به حوزه روستا، نگاهی ویژه به معضل آسیب های اجتماعی وجود دارد، گفت: در سال جاری تلاش خواهیم کرد که ضمن توجه به مسئله و معضل آسیب های اجتماعی نوعی حساس سازی در این بخش در بین مردم و به ویژه مسئولان ایجاد کنیم تا در یک فضا تعاملی زمینه برای کاهش این معضلات فراهم شود.

وی در ادامه به ظرفیت های بالای قرآنی در استان کردستان اشاره کرد و اظهار داشت: کردستان دارای توانمندی های ویژه در حوزه علوم قرآنی است و در صورتی که نگاهی ویژه در این بخش وجود داشته باشد می توان از تمامی این ظرفیت ها در راستای کمک به ارتقاء جایگاه و موقعیت این استان استفاده کرد.

حجت الاسلام کرمی به فعالیت های صورت گرفته در حوزه حمایت از برنامه های تقریب مذاهب اسلامی اشاره کرد و گفت: در این راستا نیز تبلیغات اسلامی استان کردستان در حد توان و ظرفیت های در اختیار خود برنامه های ویژه ای را در دستور کار قرار داده است و انتظار می رود که با افزایش میزان اعتبارات در سال ۹۶ بتوانیم برنامه های این بخش را نیز ارتقاء دهیم.

وی حمایت از تولید آثار مکتوب به ویژه کتاب را یکی دیگر از برنامه های تبلیغات اسلامی استان کردستان عنوان کرد و یادآور شد: تلاش خواهیم کرد که متناسب با نیاز جامعه و در راستای توجه به ویژگی های قوم و مذهبی استان کرستان نیز برنامه های این بخش را ارتقاء دهیم و در این راستا هماهنگی های خوبی صورت گرفته است.

استفاده از ظرفیت های مساجد در کردستان ضروری است

وی برنامه ریزی برای بهره برداری از ظرفیت های در اختیار در حوزه مساجد را مورد تاکید قرار داد و گفت: مساجد پایگاهی ویژه برای فعالیت ها و برنامه های فرهنگی و دینی است و در همین راستا علیرغم وجود مدیریت های متعدد، تبلیغات اسلامی استان کردستان تلاش می کند که با برنامه ریزی و هماهنگی های بین بخشی زمینه برای بهره برداری از ظرفیت های مساجد در استان فراهم شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان عنوان کرد: خوشبختانه میزان اشتیاق مردم کردستان برای مشارکت در فعالیت ها و برنامه های فرهنگی و دینی بالاست و در همین راستا باید تلاش شود تا برنامه ها و فعالیت های مختلف با مشارکت خود آنها اجرایی شود که در نهایت این مهم میزان تاثیرگذاری فعالیت های فرهنگی را افزایش داده و میزان حضور مردم در این گونه فعالیت ها نیز افزایش خواهد یافت.

وی در پایان به اهمیت مشارکت و همراهی های اهالی رسانه و خبرنگاران در فعالیت ها و برنامه های تبلیغات اسلامی در استان کردستان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه هم اکنون همکاری و مشارکت خوبی در این حوزه وجود دارد و به همین دلیل ما در تلاش هستیم تا به بهترین شکل ممکن از این ظرفیت مهم در راستای پوشش بهتر برنامه ها و فعالیت های تبلیغات اسلامی در استان کردستان بهره برداری کنیم.

کد خبر 4018877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha