۱۲ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۲۹

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین:

۶۴ واحد کارگاهی در شهرک های صنعتی قزوین واگذار شده است

۶۴ واحد کارگاهی در شهرک های صنعتی قزوین واگذار شده است

قزوین- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: تاکنون ۶۴ واحد کارگاهی به سرمایه گذاران در شهرکهای صنعتی واگذار شده که ۵۲ واحد با ایجاد اشتغال ۳۴۵ نفر فعال شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین تیموری مدیر صندوق کارآفرین امید روز دوشنبه در جلسه با حمیدرضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان در خصوص تعامل دو جانبه برای پرداخت تسهیلات اشتغال گفتگو کردند.

حمیدرضا خانپور در این نشست اظهارداشت: پرداخت تسهیلات به واحدهای صنفی و کارگاهی مستقردر شهرکهای صنعتی قزوین می تواند زمینه اشتغال بیشتر در استان را فراهم کند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی قزوین گفت: یکی از برنامه ها و سیاست های ما حمایت از صنایع کوچک و متوسط و بویژه واحدهای صنفی و کارگاهی است تا علاقمندان تولید با سرماه های کم نیز بتوانند در این عرصه فعالیت کنند.

وی اضافه کرد: با همکاری و تعاملی که باصندوق کارآفرین امید ایجاد شده می توانیم به واحدهای کارگاهی، صنفی و خدماتی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی که فعال هستند نیز می توانیم وامهای اشتغال و تولید با کارمزد ۴ درصد پرداخت کنیم.

خانپور اظهارداشت: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و در راستای حمایت از صنایع خرد و کوچک تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال به واحدهای صنعتی و کارگاهی که بتوانند اشتغال جدید ایجاد کنند  پرداخت می شود و متقاضیان می توانند با مراجعه به صندوق کارآفرینی امید از تسهیلات پیش بینی شده بهره مند شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین تصریح کرد: تاکنون ۶۴ واحد کارگاهی در شهرکهای صنعتی به سرمایه گذاران واگذار شده که از این تعداد ۵۲ واحد فعال شده اند و زمینه اشتغال ۳۴۵ نفر را قفراهم کرده اند.

وی بیان کرد: برخی واحدها نیز درحال نصب ماشین آلات و تجهیزات هستند و در مجموع نیز  ۶۱ واحد صنفی، تجاری و خدماتی در شهرکهای صنعتی فعالیت می کنند.

خانپور اضافه کرد: واحدها کوچک، خرد و متوسط قادرند با تسهیلات کم و در کمترین زمان به مرحله تولید برسند و کاهش فاصله سرمایه گذاری تا زمان تولید می تواند به اقتصادی شدن طرح ها نیز کمک کند.
 
در ادامه این نشست حسین تیموری مدیر صندوق کارآفرینی امید اظهارداشت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی همه باید احساس مسئولیت کنند و با استفاده از ظرفیت های موجود دستگاه خود در این کار مهم مشارکت داشته باشند تا کارها به نتیجه برسد.

وی بیان کرد: این صندوق با پرداخت تسهیلات مناسب با کارمزد کم فرصت خوبی برای ایجاد اشتغال میها کرده و قادریم زمینه فعالیت جوانان جویای کار را با تزریق اعتبارات مورد نیاز در کارآفرینی کمک کنیم.

تیموری بیان کرد: نگاه ما کمک به کارآفرینان و تولیدکنندگان با سرمایه های کم تا طرح ها بسرعت اجرایی شود و در این مسیر تلاش کرده ایم روند دریافت تسهیلاتت را بسیار اسان و روان کنیم تا انگیزه تولید در میان متقاضیان تقویت شود.

مدیر صندوق کارآفرین امید اضافه کرد: تسهیلات این صندوق با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۳ تا۵ سال پیش بینی شده تا فرصت تولید و تامین نیازها برای کارآفرین فراهم شود.

سقف پرداخت اشتغال ۱۰۰ میلیون تومان

وی گفت: حداکثر میزان پرداخت تسهیلات کارفرمایی در این صندوق ۱۰۰ میلیون تومان است که برای ایجاد کسب و کارهای خرد و کوچک پرداخت می‌شود.

تیموری یادآورشد: بسیار علاقمند هستیم تسهیلات صندوق را در مناطق روستایی و محروم برای ایجاد اشتغال بکار گیریم که در این راستا در چند سال گذشته از طرح های اشتغال روستایی نیز بیشترین حمایت را صورت دادیم تا از مهاجرت نیز جلوگیری شود.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات جوانان در روستاها نبود اشتغال و درآمد است که در این راستا به واحدهای صنفی خوشه کفش دانسفهان تسهیلات لازم داده شد.

تیموری گفت: در سال گذشته با همکاری شرکت شهرکهای صنعتی استان و شناسایی خوشه کفش دانسفهان به بیش از ۸ واحد صنفی تولید کفش تسهیلات با کارمزد ۴ درصدی پرداخت شد و امسال هم ۳۵ واحد تولیدی کفش که در مرحله تکمیل پرونده است تسهیلات پرداخت می شود.

مدیرعامل صندوق کارآفرین امید یادآورشد:امسال هم حمایت ازصنایع کوچک و واحدهای کارگاهی در اولویت برنامه های صندوق است که امیدواریم بتوانیم در این مسیر گام برداشته و به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنیم.

کد خبر 4019979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha