۱۲ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۳۰

معاون امور مجلس سازمان میراث فرهنگی عنوان کرد؛

لازمه خروج از اقتصاد نفتی تکیه بر ظرفیت های گردشگری است

لازمه خروج از اقتصاد نفتی تکیه بر ظرفیت های گردشگری است

مشهد-معاون امور مجلس سازمان میراث فرهنگی گفت: برای خارج شدن از اقتصاد نفتی باید به داشته های داخلی  کشور توجه شود که مهمترین آنها ظرفیت های گردشگری وصنایع دستی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید هادی قره سید رومیانی ظهر دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در مشهد اظهار کرد: بنده از مدیریت سابق سازمان میراث خراسان رضوی به دلیل ایجاد فضای تخصصی در این نهاد و دکتر رهنما برای اینکه ایثار کردند و این مسئولیت را پذیرفتند، تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی می تواند پایلوت اخلاقی کشور باشد، افزود: خوشبختانه فضای همدلی خوبی در میان مسئولین این استان دیده می شود.

معاون امور مجلس حقوقی و استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: جهت خارج شدن از اقتصاد نفتی باید به داشته های داخلی  کشور توجه شود که مهمترین آنها ظرفیت های گردشگری وصنایع دستی  است.

وی با اشاره به سند برنامه توسعه ششم بیان کرد: اهداف سازمان میراث فرهنگی در این سند به طور مشخص تعیین شده است که باید به دور از هرگونه تناقض و ناهماهنگی اجرایی شوند.

رومیانی تاکید کرد: با توجه به اینکه ریاست جدید سازمان میراث فرهنگی خراسان رضوی در مجمع تشخیص مصلحت نظام ریاست تدوین و سیاست های نظام را در حوزه گردشگری برعهده دارند، امیدواریم تاثیرات آن را ابتدا در خراسان رضوی و سپس در سایر استان های کشور مشاهده کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت میراث ناملموس در کنار میراث ملموس و مادی ابراز کرد:  در کنار مضجع شریف امام رضا(ع) بزرگانی  هستند که کلمات آنها دنیا را تحت تاثیر قرار می دهد و باید به دنیا معرفی شوند.

معاون امور مجلس حقوقی و استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: انتظار از خراسان رضوی این است که برای استان های دیگر  الگو خدمت رسانی باشد.

کد خبر 4020265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha