۱۳ تیر ۱۳۹۶، ۱۸:۴۱

وزیر نیرو:

۳۱۰ مگاوات از نیروگاه برق غرب مازندران وارد مدار می شود

۳۱۰ مگاوات از نیروگاه برق غرب مازندران وارد مدار می شود

نوشهر- وزیر نیرو گفت: بزودی ۳۱۰ مگاوات از نیروگاه ۴۶۰ مگاواتی غرب مازندران - نوشهر وارد مدار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید چیت‌چیان، عصر سه‌شنبه، در حاشیه بازدید از پروژه در حال احداث نیروگاه ۴۶۰ مگاواتی غرب مازندران در نوشهر اظهار امیدواری کرد که واحد گاز این نیروگاه به ظرفیت ۳۱۰ مگاوات به بهره‌برداری برسد.

وزیر نیرو در رابطه با پروژه‌های تأمین برق مورد نیاز با دو واحدگازی گفت: در طی یک سال اخیر، برای نصب آنها تصمیم‌گیری که در بهشهر و نوشهر نصب شد و در بازدیدی هم که از این واحد نیروگاهی در نوشهر داشته‌ایم، این واحد وارد مدار شده و تولید خود را آغاز کرده است.

چیت‌چیان در رابطه با پیگیری‌های انجام شده در شبکه توزیه برق در استان مازندران، گفت: مجموعاً از تابستان گذشته تا تابستان امسال برای تولید برق مبلغی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه برق یک خدمت بسیار گران قیمت است، افزود: اگر قیمت نفت را با تمام کشورهای همسایه مقایسه کنیم، مشاهده می کنیم که قیمت برق در ایران بسیار کمتر از این کشورهاست و مردم باید به سمت مدیریت مصرف انرژی بروند تا از این ظریق هزینه‌ را کاهش دهند.

وی با اشاره به اینکه برای تولید، انتقال و توزیع برق دولت هیچ کمکی به وزارت نیرو نمی‌کند، گفت: این امر بدان معناست که ما از منابع عمومی سهمی نداریم، از این رو صنعت برق باید با اتکا به درآمد خود اداره شود.

وی در رابطه با پروژه آب‌رسانی سد البرز گفت: امروز، پروژه آب‌رسانی از سد البرز به سوادکوه شمالی و سوادکوه افتتاح و در کنار آن همچنین، پروژه آب‌رسانی به مجتمع روستایی لفور که شامل ۱۴ روستا بوده نیز افتتاح شده است.

کد خبر 4021753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha