۱۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۹:۵۰

معاون استاندار لرستان:

کاهش تعداد بیکاران لرستان به ۶۹ هزار نفر/۱۴۰ واحد تولیدی فعال شد

کاهش تعداد بیکاران لرستان به ۶۹ هزار نفر/۱۴۰ واحد تولیدی فعال شد

خرم‌آباد - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان با اشاره به کاهش تعداد بیکاران استان به ۶۹ هزار نفر گفت: ۱۴۰ واحد تولیدی راکد در استان فعال شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد غضنفری عصر چهارشنبه در همایش ملی کارآفرینی و توسعه با محوریت اشتغال پایدار در سخنانی با اشاره به تاکید آموزه های دینی به توجه به کار و کارآفرینی اظهار داشت: همچنین سیره عملی پیامبران نیز توجه به مقوله کار بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از مفاهیم اصلی در توسعه اقتصادی کارآفرینی است، گفت: کارآفرینی منجر به خلق ارزش های جدید در حوزه های مختلف می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه اقتصاد پایدار و توسعه پایدار از مسیر اقتصاد مبتنی بر کارآفرینی می گذرد، افزود: در این راستا باید در ارائه آموزش ها، خلاقیت و نوآوری را مدنظر قرار داد.

غضنفری با بیان اینکه ما در گذشته با انباشت ۱۱۵ هزار بیکار در لرستان مواجه بودیم، گفت: با اقدامات صورت گرفته این تعداد در استان به ۶۹ هزار نفر کاهش پیدا کرد.

وی با اشاره ایجاد ۷۵ هزار فرصت شغلی در استان طی سال های اخیر گفت: همچنین لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان با اشاره به پرداخت ۵۸۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای اقتصادی لرستان گفت: با این اقدام ۳۰۰ واحد صنعتی که زیر ظرفیت خود کار می کردند و ۱۴۰ واحد راکد در استان فعال شدند.

غضنفری با اشاره به احیای کارخانه پارسیلون خرم آباد گفت: با اقدامات صورت گرفته مشکل بیمه بیکاری کارگران این کارخانه رفع شده و به زودی پرداخت می شود.

وی با اشاره به سرمایه گذاری ۴ هزار و ۱۳۶ میلیارد تومانی در حوزه اشتغال لرستان طی سال گذشته گفت: امسال نیز ۶ هزار میلیارد تومان در این حوزه سرمایه گذاری می شود.

کد خبر 4022924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha