۱۶ تیر ۱۳۹۶، ۱۴:۲۰

امام جمعه ایلام:

آمریکا غیر قابل اعتماد است/ در برجام فقط امتیاز دادیم

آمریکا غیر قابل اعتماد است/ در برجام فقط امتیاز دادیم

ایلام-امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه آمریکا و متحدان آن غیر قابل اعتماد هستند، گفت: فقدان پاسخگویی محکم و انقلابی در برابر عهد شکنی‌های آمریکا نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد نقی لطفی در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت:  در برجام فقط امتیاز دادیم و چیزی نصیب کشور نشد، آمریکا نه تنها هیچکدام از تعهدات قراردادی خود را به مرحله اجرا نگذاشت بلکه از همان روزهای آغازین اجرایی شدن برجام تحریم‌های جدیدی را که خلاف نقص صریح برجام بود به تحریم‌های گذشته اضافه کرد.

وی ادامه داد: دستگاه دیپلماسی تدبیر و امید باید بفهمد که رژیم آمریکا و متحدان غربی غیر قابل اعتماد هستند و باید گفتمان امام و رهبری را در برابر تهاجمات آنان به کار گرفته و  مواضع قوی و انقلابی در برابر آنها اتخاذ کنیم.

لطفی افزود: نتایج خسارت‌بار مذاکرات هسته‌ای و برجام حاصل این دیپلماسی است و نشان داد غربی ها غیرقابل اعتماد هستند.

امام جمعه ایلام گفت: عدم پاسخگویی محکم و انقلابی در برابر عهد شکنی‌های مکرر آمریکا نگران‌کننده و باعث گستاخی آنها خواهد شد، دستگاه دیپلماسی به جای اعتراض و اقدام لازم در مقابل بدعهدی و گستاخی شیطان بزرگ همچنان بر طبل خالی و فاجعه‌آمیز برجام می‌کوبد.

وی با اشاره به اینکه هرچه ما در برابر دشمن کرنش وضعف نشان دادیم، افزایش دشمنی و خصومت‌ها را مشاهده کردیم، گفت: هر چه قدر که ما نرم عمل کنیم و دیپلماسی لبخند را دنبال کنیم آنها تندتر و خشن‌تر با ما عمل خواهند کرد.

لطفی تصریح کرد: تضعیف روحیه جهاد ایثارگری و انقلابی از توطئه‌های فرهنگی دشمنان خارجی و مزدوران داخلی است، روحیه شهادت طلبی و غرور آفرین ملت بزرگ ایران نماد درخشندگی و بالندگی انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران و عامل اصلی مقاومت و ایستادگی در برابر، زورگویی و تهدید و تحریم‌های مکرر نظام سلطه است.

تضعیف روحیه جهاد ایثارگری و انقلابی از توطئه‌های فرهنگی دشمنان است

امام جمعه ایلام اضافه کرد: تخریب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خیانت به امام و شهیدان و هم نوایی با دشمنان کینه توز انقلاب اسلامی و امام است.

وی ادامه داد: اظهارات برخی از مسئولان ارشد مبنی براینکه قوی‌ترین کشور در منطقه نباید به عنوان هدف اصلی دنبال شود مغایرت صریح با انقلاب اسلامی و امام رهبری در حمایت از مقاومت اسلامی دارد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: این نحوه موضع‌گیری با اهداف ملی در سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ منافع ملی توسعه عمق راهبردی ایران و با امنیت ملی فاصله دارد و تضعیف جنبه‌های بازدارندگی، نظام اسلامی جای بسی تاسف است که جهان اسلام و همه تحلیل‌گران مسائل جهانی و منطقه‌ای،حتی معاندان انقلاب اسلامی اذعان به اینکه قوی‌ترین کشورهای منطقه‌ای دارند. اما در داخل عناصری برای خوش خدمتی به دشمن و تعامل  با غرب اقتدار و عظمت انقلاب اسلامی را نادیده می‌گیرند و در واقع چراغ سبز نشان دادن به دشمن بر تحمیل فشارهای دشمن بر ملت ایران است.

بد حجابی عامل اساسی درهم پاشیدگی نظام خانواده در جامعه است

وی ادامه داد: بد حجابی و بی حجابی عامل اساسی درهم پاشیدگی نظام خانواده در جامعه است، یکی از سیاست‌های راهبردی دشمن اشاعه فرهنگ بد حجابی و بی حجابی برای مقابله با ارزش‌های اسلامی و باورهای دینی مردم و نفوذ فرهنگی در مهمترین ارکان جامعه خانواده در محیط خصوصی جامعه اسلامی است.

لطفی تصریح کرد: متاسفانه پروژه وارداتی بد حجابی و بی حجابی توسط برخی از نهادها در داخل ترویج می‌شود و در زمان تبلیغات ریاست جمهوری در ستاد برخی نامزدها و تبلیغات خیابانی، بد حجابی و اختلاط زن و مرد به صورت زننده به اوج خود رسیده بود. متاسفانه از طرف آن نامزد هیچ برخوردی، ولو با تذکر لسانی از این منکر بزرگ جلوگیری نشد. اکنون هم در جامعه و کوچه و بازار شاهد بدترین و زشت‌ترین نوع بد حجابی هستیم.

وی ادامه داد: پروژه مواد مخدر و اعتیاد در راستای نابودی نسل جوان کشور توطئه بزرگ نظام سلطه است، مبارزه با مواد مخدر در ابعاد مختلف باید صورت گیرد. ایران اسلامی یکی از کشورهای پیشتاز و موفق در مقابله  با باندهای بین‌المللی قاچاق مواد مخدر و نیروی انتظامی که مسئولیت مستقیم با مواد مخدر دارد دارای کارنامه درخشانی در این مبارزه مستمر است.

لطفی تصریح کرد: در این راستا نیز تاکنون هزاران شهید و جانباز تقدیم انقلاب اسلامی شده است. در مبارزه با مواد مخدر باید در محیط خانه توسط پدران و مادران آغاز شود و همچنین در مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان توسط مدیران و آموزگاران خطر این ماده افیونی گوشزد شود.

کد خبر 4023927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha