۱۷ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۳۴

رئیس مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی:

جامعه نیازمند آموزش مهارت های زندگی است

جامعه نیازمند آموزش مهارت های زندگی است

گرگان- رئیس مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور گفت: فرهنگ کسب مهارت زندگی باید در جامعه گسترش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرید براتی سده ظهر شنبه در کارگاه آموزشی «بازآموزی مهارت‌های زندگی» که در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: زمانی که صحبت از پیشگیری آسیب‌های اجتماعی به میان می‌آید بحث فراگیری مهارت‌های لازم زندگی مطرح می‌شود.

وی افزود: کسب مهارت‌های لازم زندگی برای همه افراد ضروری است و باید به‌عنوان یک فرهنگ در جامعه جا بیفتند.

براتی سده اظهار کرد: در این دوره‌ها و کارگاه‌ها مهارت موردنیاز زندگی به کارشناسان آموزش داده می‌شود، اما یکی از آسیب‌هایی که بعد از برگزاری این دوره‌ها شناسایی‌شده است این است که برخی از این کارشناسان که مهارت لازم را فرامی‌گیرند بعد از مدتی به سمتی دیگر منتقل می‌شوند و دیگر نمی‌توانند این توانایی و مهارت را در اختیار افراد نیازمند قرار دهند، از این رو این کارگاه‌ها مستمر باید برگزار شود.

وی بابیان اینکه مهارت‌های موردنیاز زندگی ما جای پردازش فراوان دارد، اظهار کرد: شاید مهارت‌ها پوست عوض کند اما محتوای اصلی در جای خود باقی است.

رئیس مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور گفت: بیش از ۲۰۰ هزار زن سرپرست خانوار به همراه فرزندانشان در کشور زندگی می‌کنند و یکی از وظایف بهزیستی کم کردن بار درد این خانواده و رفع مشکلاتشان است.

برقراری عدالت در جامعه نوعی مهارت است

براتی سده تلاش برای برقراری عدالت در جامعه را نوعی مهارت عنوان کرد و گفت: ممکن است این زنان سرپرست خانوار به دلیل فقر احساس خوبی به جامعه و محیط زندگی خود نداشته باشند و ما در مقابل آن‌ها مسئول هستیم.

وی ادامه داد: امیدوارم روزی مهارت‌های زندگی آن‌قدر در جامعه گسترش پیدا کند که هیچ فردی نیازمند دریافت کمک از سوی سازمان نباشد.

لازم به ذکر است کارگاه آموزشی «بازآموزی مهارت‌های زندگی» ویژه کارشناسان بهزیستی استان‌های کشور از امروز (شنبه) با حضور رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور به مدت پنج روز در گرگان آغاز شد.

در این دوره پنج روزه عناوین «اصول پیشگیری»، «مهارت‌های ارتباطی»، «جرئت مندی»، «مدیریت خشم» و «طراحی کارگاه» برای کارشناسان آموزش داده می‌شود.

کد خبر 4024660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha