۱۷ تیر ۱۳۹۶، ۱۶:۱۴

رئیس سازمان مدارس غیردولتی:

مشارکت بخش خصوصی باید با حفظ نقش حاکمیتی آموزش و پرورش باشد

مشارکت بخش خصوصی باید با حفظ نقش حاکمیتی آموزش و پرورش باشد

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی وخانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: مشارکت بخش خصوصی در مدارس باید با حفظ و نقش حاکمیتی آموزش و پرورش صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، پیش از ظهر امروز، مرضیه گرد درگردهمایی یک روزه مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش وپرورش استان ها در اردوگاه شهید باهنر تهران، اظهارکرد: پس از تصویب قانون تأسیس مدارس غیردولتی در چهارم بهمن ماه سال ۹۵، بسیاری از مشکلات مدارس غیردولتی حل شد ولی در بعضی از موارد به دلیل نبود آیین نامه و در برخی استان ها با مشکل مواجهیم که امیداست باتصویب هرچه سریع تر آیین نامه های مربوطه ، این مشکلات نیز حل شود.

وی، با اشاره به تصویب ۱۳ بند از ۱۷ بند آیین نامه تأسیس مدارس غیردولتی، ‌تصریح کرد: با تصویب این آیین نامه ها توانستیم بخش زیادی از مشکلات مدارس غیردولتی را حل کنیم.

گرد، درخصوص استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در آموزش وپرورش، خاطرنشان کرد: روش اول واگذاری امورآموزشی با حفظ نقش حاکمیتی آموزش وپرورش و روش دوم استفاده از ظرفیت سایر دستگاه هاست که اگر نظارت کافی براین نوع واگذاری ها انجام ندهیم با مشکل مواجه خواهیم شد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی مشارکت های مردمی و خانواده درخصوص شوراهای آموزش وپرورش، اظهارکرد: باید بر روی مصوبات شوراهای آموزش وپرورش نظارت صورت بگیرد تا این مصوبات پس از عبور از کارگروه ها به نتایج مشخص و مفید برسد.

کد خبر 4024959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha