۲۰ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۰۳

سرپرست ارشاد دیلم:

حجاب حصاری برای دوری از گناه است

حجاب حصاری برای دوری از گناه است

بوشهر - سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیلم گفت: حجاب حصاری برای دوری از گناه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا اکبری صبح سه‌شنبه در گفتمان حجاب و امنیت اجتماعی در جمع هنرمندان شهرستان دیلم که به مناسبت روز حجاب و عفاف برگزار شده بود، اظهار داشت: حجاب حریم شخصیتی زن است و به زن اعتبار و جایگاه می بخشد و نگاه به حجاب باید نگاهی اساسی باشد.

وی همچنین راجع به جایگاه مهم حجاب و نقش آن در مسئولیت ‌های اجتماعی اضافه کرد: امام خمینی(ره)، در مورد نقش زنان در انقلاب اسلامی مطالب مهمی بیان کرده‌اند و فرمودند که نقش شما زنان در این نهضت از مردها بیشتر بوده است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیلم گفت: با این توصیف زن جایگاه ویژه‌ای در نظام اجتماعی ما دارد و حجاب نیز از ارکان زن مسلمان بشمار می رود.

حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس نیز بیان داشت: بانوان با حفظ حجاب خود اطاعت را که روح و پیام اصلی عبادات بشر است ثابت می کنند و در زمره اطاعت‌کنندگان الهی قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: بانوان به عنوان نیمی از جامعه اسلامی که در دامان خود انسان‌های پاک و برجسته می‌پرورانند، دارای حرمت واحترام ویژه‌ای هستند. زنان آموزگاران عاطفه هستند و اجتماع، با محبت و تربیت آنها استوار می ماند.

خدری همچنین با تلاوتی چند از آیات قرآن در مورد حجاب بیان داشت: مفسران واندیشه‌گران بر این باور هستند که «قرآن تاکید دارد که حجاب عبارت است از یک نحوه احترام گذاردن و حرمت قائل شدن برای زن که نامحرمان او را از دید حیوانی ننگرند.

وی اظهار داشت: با اندکی تدبر در آیات قرآن فلسفه حجاب را به گونه‌ای صریح می‌بینیم و می‌یابیم که احترام و حرمت زن، فلسفه حقیقی و از فلسفه‌های حجاب است، اگر معرفت انسان به شریعت و تعالیم دینی بالا رفته و قرآن را که آئین‌نامه سعادت و کمال بشر است درک کند، به عظمت حجاب پی برده و می‌فهمد بدحجابی و بی‌حجابی ثمره عدم معرفت و شناخت حقیقی جایگاه زن در هستی است.

وی با اشاره به آیه ۳۱ سوره نور گفت: حکم حجاب به گونه‌ای صریح و آشکارا مطرح شده و علاوه بر ظرافت‌های خاصی که در نوع پوشش زنان وجود دارد، اشخاص محرم را نیز ذکر می‌کند تا نامحرم‌ها بازشناسانده شوند و در پایان فلسفه پوشش بیان شده است که زینت‌ها و زیبایی‌های زنان در مقابل نامحرم آشکار نشود، تا آنها مورد توجه نگاه‌های ناپاک قرار نگیرند و احترام آنان حفظ شود.

کد خبر 4027439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha