۲۰ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۲

وزیر بهداشت تاکید کرد؛

شرط تداوم طرح تحول سلامت/ درخواست از روحانی

شرط تداوم طرح تحول سلامت/ درخواست از روحانی

وزیر بهداشت، ادامه اجرای طرح تحول سلامت را منوط به یکپارچه شدن مدیریت نظام سلامت و تجمیع بیمه ها دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سید حسن هاشمی روز سه شنبه در جشنواره عمران سلامت در سالن اجلاس سران، با اشاره به رضایت ۸۰ درصدی مردم به ویژه محرومان از اجرای طرح تحول سلامت، گفت: در زمینه کاهش هزینه‌های مردم بالغ بر ۵۰۰۰ میلیارد تومان هزینه کردیم تا پرداختی مردم از ۴۰ درصد به ۸ درصد رسید. همچنین پرداخت کلی از جیب مردم که بالای ۵۵ درصد بود بعد از طرح تحول سلامت به ۴۰ درصد کاهش یافته است.

وی با عنوان این مطلب که مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی کشور زندگی و آبروی خود را وقف نظام و انقلاب اسلامی کردند، افزود: حاصل اجرای طرح تحول سلامت، رضایتمندی بیش از ۸۰ درصد از مردم و به ویژه محرومان است.

هاشمی با اعلام این مطلب که برای کاهش پرداختی مردم در مراکز درمانی، بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان هزینه شد، ادامه داد: برای هر یک درصد کاهش پرداختی از جیب مردم باید ۷۹۰ میلیارد تومان هزینه شود.

وی افزود: پوشش بیمه همگانی برای نخستین بار پس از ۲۰ سال در دولت یازدهم اجرا شد. با افتخار می گوییم که بخش عمده ای از رنج مردم در حوزه سلامت، التیام پیدا کرده است.

هاشمی، اقدامات حوزه بهداشت در دولت یازدهم در تاریخ کشور را بی نظیر و بی سابقه دانست و گفت: اقتصادیون نباید تصور کنند که هزینه های زیادی در حوزه سلامت انجام می دهند.

وزیر بهداشت از رئیس جمهوری که در این مراسم حضور داشت، دو مطالبه درخواست کرد و افزود: برای موفقیت طرح تحول سلامت و ادامه اجرای آن، تولیت وزارت بهداشت و پایداری منابع مالی بسیار مهم است.

کد خبر 4027514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha