۱۵ آبان ۱۳۸۵، ۱۴:۳۷

در قالب كتاب درسي ؛

آموزش سلامت بايد به دروس مدارس افزوده شود

معاون دفتر سلامت و تندرستي وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به مستعد بودن افراد در دوران كودكي و نوجواني مي توان آموزش هاي مربوط به سلامت روح و روان را در قالب يك كتاب درسي در مدارس به دانش آموزان ارائه كرد.

ملوك متقيان در گفتگو با خبرنگار مهر در كرج اظهار داشت: در آيين نامه 5 ماده اي كه سال گذشته براي تامين و حفظ ارتقاء سلامت جسمي و روحي دانش آموزان به تصويب رسيده است بر ضرورت طراحي يك ماده درسي در خصوص سلامت تاكيد شده است.

وي افزود: اين آموزش مي تواند در درس علوم دوره ابتدايي و ساعات پرورشي مقاطع راهنمايي و دبيرستان گنجانده شود و متخصصان نسبت به تدريس آن اهتمام داشته باشند.

متقيان خاطر نشان كرد: براي آموزش اين درس بايد زمينه هاي لازم فراهم شود و جايي براي آموزش اين علم باز شود. همچنين توليد محتواي اين درس بايد توسط كارشناسان و متخصصان دفتر تاليف كتب درسي انجام شود.

وي تصريح كرد: در ماده دوم اين مصوبه نيز به كارگيري نيروهاي انساني متخصص مدنظر قرار گرفته است و اميد است در آينده نزديك جذب نيروي متخصص بهداشت در هيئت دولت تصويب شود.

متقيان در خصوص بازنشستگي نيروهاي بهداشت مدارس تاكيد كرد: اخبار متعددي كه از اين موضوع منتشر مي شود در واقع بيشتر جنبه يادآوري به سياستگذاران و مسئولان دارد تا آنها را نسبت به جذب نيروهاي جوان و متخصص متقاعد كند.

کد خبر 402889

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha