۲۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۲۴

در کارگروه کاهش آلودگی هوا تأکید شد:

لزوم کاهش صدمات وارده به تأسیسات تصفیه آب شرب شهری البرز

لزوم کاهش صدمات وارده به تأسیسات تصفیه آب شرب شهری البرز

کرج - در کارگروه کاهش آلودگی هوای استان بر لزوم کاهش صدمات وارده بر تأسیسات تصفیه آب شرب شهری ناشی از پدیده گردوغبار تأکید شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهرور در کارگروه کاهش آلودگی هوا که صبح چهارشنبه در استانداری البرز برگزار شد، اظهار کرد: ارائه برنامه بازسازی و نوسازی و ارتقای فناوری در صنایع آلوده، ارائه برنامه و راهکار عملی برای سامان‌دهی همه صنوف و استقرار آن‌ها در خارج از محدوده حریم شهری در حال پیگیری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز افزود: تلاش برای گازسوز کردن واحدهای تولیدی و صنعتی نیز از دیگر مصوباتی است که باید پیگیری شود.

وی در ادامه لزوم اتصال واحدهای صنعتی دارای سیستم پایش لحظه‌ای به سامانه جامع مدیریت اطلاعات ایستگاه‌های اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان البرز را مورد تأکید و از مصوبات در حال پیگیری عنوان کرد.

مهرور با اشاره به اینکه شناسایی و تعیین تکلیف تاکسی‌های غیرفعال، گره‌های ترافیکی شهر کرج و ارائه برنامه برای حل مشکلات ناشی یادشده در حال بررسی است، تصریح کرد: کاهش صدمات وارده بر تأسیسات تصفیه آب شرب شهری ناشی از پدیده گردوغبار در منطقه ازجمله مصوبات در حال پیگیری است.

وی با اشاره به دیگر مصوبات در حال پیگیری مبنی بر استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی و سرمایشی  خانگی و تجاری، افزود: تکمیل زیرساخت‌های مخابراتی جهت توسعه و ارتقای شبکه‌های پایش زیست‌محیطی آلودگی هوا و گردوغبار از دیگر برنامه‌ها است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به اهم مصوبات در حال پیگیری کارگروه کاهش آلودگی هوا، گفت: سازمان برنامه‌وبودجه اعتبارات لازم را برای تحقق مصوبات مقابله با پدیده گردوغبار برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی پیش‌بینی و پایدار کند.

وی با اشاره به اینکه جلسات کارگروه کاهش آلودگی هوا و ریز گردها به‌طور مستمر در استان برگزار خواهد شد، افزود: یکی از بحران‌های مبتلابه استان البرز بحث آلودگی هواست که به تصمیم‌گیری‌های مهم در این حوزه نیاز دارد.

مهرور بابیان اینکه دستورالعمل مقابله با پدیده ریز گرد به‌تمامی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ‌شده است، تصریح کرد: جلسه آتی اقدامات صورت گرفته در این خصوص بررسی و پیگیری خواهد شد.

کد خبر 4028935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha