۲۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۳۴

در نگارخانه لرزاده

نقاشی های سوررئال با تلفیقی از فرم نگارگری ایرانی به نمایش درآمد

نقاشی های سوررئال با تلفیقی از فرم نگارگری ایرانی به نمایش درآمد

نمایشگاه نقاشی های مانی عمادی نقاش و مدرس دانشگاه عصر روز گذشته ۲۰ تیرماه در مرکز صبا افتتاح شد که نگاهی از دریچه حیرت و حسرت را به جهان هایی ویران و از دست رفته به نمایش می گذارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این نمایشگاه انفرادی که عصر سه شنبه ۲۰ تیرماه در نگارخانه لرزاده مرکز صبا با حضور علاقمندان گشایش یافت شامل ۱۱ اثر است که در قالب رنگ روغن روی بوم و اکریلیک، روایتی از پرسه ذهن و مکاشفه هنرمند را در ویرانی جهان هایی بر مرز تعلیق و وهم زدگی به نمایش گذاشته است.

این آثار عمدتا در فضایی نزدیک به سوررئال اجرا شده و به گفته هنرمند حاصل تلفیقی از فرم و بیان سنت نگارگری ایرانی با یک نگاه کاملا شخصی، سوبژکتیو و مدرن است که در نوع خود تجربه ای تازه در نقاشی ما محسوب می شود.

این مجموعه که حاصل فعالیت هنرمند در پنج سال اخیر است و چهارمین ارائه هنری او به صورت انفرادی پس از فرهنگسرای شفق، فرهنگسرای نیاوران و گالری مهرین به شمار می رود، به گفته وی نوعی برخورد وجودشناسانه با جهان های از دست رفته ای است که نقاش در درونی ترین نهانگاه روحی خود میل به بازگشت آنها دارد. نمایش پرسه ذهن و خیال هنرمند از دریچه حسرت و حیرت است و در این پرسه و مکاشفه، انسان ناظر، کمتر نمودی دارد. آنچه هست فضا و ترسیم این معلق شدگی و از دست رفتگی است.

این نمایشگاه تا ۲۵ تیرماه همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در گالری لرزاده موسسه صبا، برای علاقمندان تجربه های تازه در نقاشی ایرانی مهیاست.

کد خبر 4028942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha