۲۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۰۳

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

کنسرت‌های مختلط وآمیخته باحرام با فرهنگ خراسان شمالی مغایرت دارد

کنسرت‌های مختلط وآمیخته باحرام با فرهنگ خراسان شمالی مغایرت دارد

بجنورد- نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: برخی با تبلیغ کنسرت‌های مختلط و آمیخته با حرام، آن را باعث رشد استان می‌دانند درصورتی‌که مغایر باارزش‌های اسلامی و فرهنگ خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی پیش از ظهر چهارشنبه در همایش مردمی صیانت از حریم امنیت خانواده که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: برخی کنسرت‌های مختلط و آمیخته با حرام را به بهانه رشد استان و مانع عقب‌ماندگی، تبلیغ می‌کنند، درصورتی‌که در ارزش‌های اسلامی و فرهنگ استان ما جایی ندارد.

حجت‌الاسلام یعقوبی تصریح کرد: کسانی که برگزاری این‌گونه کنسرت‌ها را تبلیغ و کلاس تلقی می‌کنند، باید بدانند کلاس استان ما، کلاس درس پیامبر(ص) است که در آن بر حجاب، حیا و عفت تأکید شده است.

وی با تأکید بر اینکه باید مبلغ و مبین حیا و حجاب در جامعه باشیم، عنوان کرد: حجاب و عفاف در بین زن و مرد در یک جامعه دینی باید رعایت و نگذاریم ما را به‌جایی که می‌خواهند ببرند.

وی اظهار کرد: مرد و زن در حوزه عفاف و حجاب باید مجاهد و در یک سنگر باشند و تلاش کنند تا مانع ورود جمعی دشمنان و شیادها به کیان خانواده و جامعه شوند.

امام‌جمعه بجنورد بابیان اینکه هر فردی در جامعه باید در چهار میدان جان، جانان، جامعه و جهان از ارزش‌هایی که خداوند در وجود وی قرار داده است پاسداری کند، افزود: اگر مراقب رفتار و گفتار خود باشیم و خانواده را که جانان است از بی‌عفتی مصون بداریم، این ارزش‌ها در جامعه و جهان نیز نمود پیدا خواهد کرد.

فرهنگ حیا و عفت باید به‌درستی در جامعه دینی تبیین شود

امام‌جمعه بجنورد گفت: امروز باید فرهنگ حیا و عفت به‌درستی در جامعه دینی تبیین شود چراکه اساس دین اسلام بر پایه حیا در خانواده و جامعه بنانهاده شده است.

حجت‌الاسلام یعقوبی اظهار کرد: امروز باید پایه‌های صیانت از حریم خانواده را مستحکم و به ریشه آن‌که حیا است توجه کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر تبیین فرهنگ حیا و عفت در جامعه، عنوان کرد: اگر حیا و فرهنگ آن در جامعه نهادینه شود، حجاب نیز در آن جامعه نمود پیدا خواهد کرد که امانت‌داری، پاک‌دامنی و وفای به عهد را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی بابیان اینکه حیا اصل تمام خوبی‌ها و کلید تمام زیبایی‌ها است، تصریح کرد: حیا بازدارنده از زشتی‌ها و وادارنده به زیبایی‌ها است.

وی حیا را همانند لباسی زیبا برای دین توصیف کرد و گفت: حجاب محدودیت نیست بلکه مصونیتی ایجاد می‌کند که به مردان وقار و به زنان متانت می‌بخشد.

کد خبر 4029013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha