۲۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۱۴

مشاور امور بانوان وزیر کشور:

درصد بالایی از زندانیان و معتادان در ایران افراد متأهل هستند

درصد بالایی از زندانیان و معتادان در ایران افراد متأهل هستند

کرمانشاه- مشاور امور بانوان وزیر کشور گفت: متاسفانه در ایران درصد بالایی از زندانیان و معتادان افراد متأهل هستند و این مسئله بیانگر کوتاهی خانواده‌ها در انجام وظایف است.

به گزارش خبرنگار مهر، فهیمه فرهمندپور امروز چهارشنبه در گردهمایی عفاف و حجاب که با موضوع "صیانت از حریم خانواده" در استادیوم آزادی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: یک شبهه و اتهام بزرگ در مورد حجاب به زن مسلمان وارد شده  و این فکر نادرست تا حدودی روی برخی از لایه های جمعیت مسلمان هم اثر نهاده است که حجاب نشانه ای است که اسلام خواسته زن را محدود و محصور در خانه نماید.

فرهمندپور بیان کرد: آیت الله جوادی آملی بیان کردند که اگر اهمیت و ضرورت حضور اجتماعی زنان دلیلی جز حجاب نبود  دلیل قانع کننده ای نبود و اگر بنا بود که زنان فقط در خانه بمانند و هیچ حضور اجتماعی نداشته باشند اصلا حجاب تشریح نمی شد.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب حجاب را لباس مشارکت و کار اجتماعی زنان عنوان نمودند، و لذا حضور و مشروعیت حضور اجتماعی زنان در حجاب است و زن مسلمان با حجاب خود نشان می دهد که عنصر ارزشمندی است که باید در جامعه حضور داشته باشد و مشارکت اجتماعی داشته باشد.

مشاور امور بانوان وزیر کشور افزود: زن مسلمان با حجاب هرجا هست باید بهترین باشد و آگاه ترین زنان خانه دار باید زنان با حجاب و متدین نظام باشند.

فرهمندپور افزود: حجاب نه تنها محدودیت نیست بلکه عامل و عنصر انرژی بخش، پیش برنده و الهام بخش فعالیت های اجتماعی است و اسلام به دو عرصه حریم خصوصی و حریم عمومی معتقد است و این دو عرصه کاملا از هم متمایز و بر هم موثراند.

وی با بیان اینکه پرداختن به مسائل احساسی و توجه به نیازهای عاطفی و تامین نیازهای طبیعی و غریزی متعلق به حریم خصوصی است، گفت: این مسائل نباید به حریم عمومی راه یابد.

وی در ادامه اظهار داشت: در تمام دنیا و قریب به اتفاق کشورها، بسیاری از آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد در بین افراد مجرد شایع است اما در ایران قریب به ۷۰ درصد معتادان متأهل هستند و این مسئله نشان می دهد که خانواده در ایران نتوانسته کارکرد و ماموریت خود را به خوبی در برابر آسیب های اجتماعی شناسایی کند.

مشاور امور بانوان وزیر کشور افزود: بسیاری از زندانیان در دنیا افراد مجرد هستند اما در ایران بخش قابل توجهی از زندانیان متأهل‌اند و این مسئله نشان می دهد که خانواده در برابر وظایق خود کوتاهی کرده است.

فرهمندپور افزود: یکی از دلایل افزایش سن ازدواج در کشور این است که بخشی از نیازهای طبیعی افراد شامل نیازهای بصری و کلامی در حریم اجتماع تامین می شود و خانواده زیر سوال می رود.

وی گفت: باید در حفظ و صیانت از حریم خانواده مانند شیر کنام و بیشه خانواده را محافظت کرد، متاسفانه در سازماندهی فکر اجتماعی در جامعه بویژه در مسائل فرهنگی و به طور خاص در مسئله حجاب و عفاف، جامعه ما از دیدگاه و تفکر قرآنی در برخی جهات فاصله گرفته و حتی برخی از متدینین و مبلغین و برنامه ریزان و مروجین فرهنگی از فرهنگ قرآنی در موضوع حجاب و عفاف فاصله گرفتند و در بسیاری از مواقع حجاب و عفاف را تنها اموری زنانه تلقی می کنند.

فرهمندپور تصریح کرد: این دیدگاه که فضای اخلاقی و اجتماعی صرفاً با آموزش و اصلاح زنان اصلاح می شود، کاملاً با نگاه قرآنی متفاوت است و در سوره مبارکه نور ابتدا مردان امر به رعایت عفاف شدند.

مشاور امور بانوان وزیر کشور گفت: در هفته حجاب و عفاف انواع برنامه ها و جلسات برای زنان برگزار می شود اما چند جلسه برای مردان برگزار می شود.. و چقدر برای پسران دانشجو جلسات حجاب وعفاف برگزار می شود.

فرهمندپور گفت: در سوره مبارکه نور به موضوع ازدواج جوانان اشاره شده است، باید توجه داشت که اگر ترویج ازدواج نباشد حجاب به تنهایی عفت تولید نمی کند.

مشاور امور بانوان وزیر کشور افزود: برداشت گزینشی باپیام های قرآنی، برای ما حامعه کاملاً دینی ایجاد نمی کند و خانواده ها باید به مسئله ازدواج فرزندانشان بپردازند.

کد خبر 4029047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha