۲۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۶:۳۹

در گردهمایی صیانت از حریم خانواده در اهر عنوان شد؛

چین و ژاپن برای ایران محصولات فرهنگی تولید می کنند

چین و ژاپن برای ایران محصولات فرهنگی تولید می کنند

اهر - امام جمعه اهر گفت: علیرغم اینکه مقام معظم رهبری بر روی اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تأکید می‌فرمایند، چین و ژاپن برای ما محصولات فرهنگی و چادر تولید می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله جواد حاجی زاده بعداز ظهر چهارشنبه در گردهمایی صیانت از حریم خانواده در شهرستان اهر با اشاره به آیه ای از قرآن کریم، اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم خطاب به پیامبر اکرم(ص) می فرماید؛ ای پیامبر به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو پوشش‌های خود را بر خود فرو افکنند، این برای آنکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است و خدا آمرزنده مهربان است. معانی مختلفی راجع به جلباب گفته شده است که به عقیده بعضی‌ها همان پوششی است که کل بدن زنان را از سر تا پا بپوشاند و بعضی‌ها آن را مقنعه و روسری می‌دانند که علاوه بر پوشاندن سر و صورت و گردن زنان، سینه آنها را نیز تحت پوشش قرار دهد.

وی افزود: علی ایحال در متون دینی چه در قرآن و چه در روایات اسلامی عفاف و حجاب حکم و فرمان الهی است که مسلمان نباید از آن طفره رفته و شانه خالی نماید. باید متوجه باشیم که ما مقلد غربی‌ها نیستیم که از فرهنگ منحط غربی الگوبرداری بکنیم، ما دارای رهبران دینی و الگوهای راستین اسلامی هستیم، حضرت فاطمه زهرا(ع) و حضرت زینب(س) از هر جهت برای همه ما الگو هستند. ما نباید نگاهمان به اینجاوآنجا بوده باشد، درست نیست که ما از مدل‌ها و الگوهای غربی تبعیت نماییم.

امام جمعه اهر با بیان اینکه حجاب دارای فواید بسیاری است که در وهله اول برای انسان آرامش روانی ایجاد می‌نماید و افراد جامعه‌ای که بی بند و بار بوده و دارای قید حجاب نبوده باشند، آرامش روحی و روانی نخواهند داشت، گفت: در چنین جوامعی، افرادی که اسیر شهوات و مسائل جنسی بوده و ارتباطات کذایی داشته باشند، از آرامش روحی بی‌بهره خواهند بود. فایده دیگر حجاب و عفاف استحکام مسائل خانواده است و امروز که مسئله خانواده به خطر می‌افتد و آمار طلاق در جامعه ما روز به روز بیشتر می‌شود، می‌توان گفت که یکی از علت‌های آن عدم رعایت حجاب و عفاف می‌باشد، که واقعاً آمار طلاقی  که به دست ما می‌رسد، در شهری همچون اهر که شهری مذهبی و دارای اهالی مؤمن و متدین می‌باشد، واقعاً شکننده است. باید بدانیم حجاب و عفاف باعث استحکام خانواده‌ها می‌گردد. نکته دیگر استواری مسائل اجتماع و جامعه می‌باشد که باید بر روی آن بیشتر بحث شود.

حجاب برای زنان یک ارزش است

حاجی زاده ادامه داد: حجاب برای خانم‌ها ارزش است که هم با مسائل فطری خلقت خانم‌ها سازگاری دارد و پس از آن یک ارزش است که زنان خود را مستور نمایند که البته این نکته را از چند بعد مورد بحث و بررسی قرار داده است که فرصت برای بیان آن نیست. مسئله بی بند و باری و کشف حجاب یک پدیده استعماری است و همانطور که مستحضر هستید، رضاخان با تقلید از غرب و اربابانش و به خیال اینکه بی‌حجابی عامل پیشرفت جامعه است، غافل از تبعات بعدی این بی‌حجابی، و بخاطر اینکه جامعه را از مسائل معنوی تهی نمایند، کشف حجاب نمود و اینکه بیست‌ویک تیر را روز حجاب و عفاف نامیده‌ایم، بخاطر این است که در چنین روزی در سال ۱۳۱۴ مردمی که  مشهد بر علیه کشف حجاب رضاخانی قیام کرده و در مسجد گوهرشاد اجتماع نموده بودند، توسط ایادی پهلوی و مزدورانش قتل عام شدند.

وی با ذکر اینکه باید متوجه باشیم مسئله حجاب شوخی‌بردار نیست و ترویج بی‌حجابی بخاطر هموار نمودن جاده و پیاده کردن اهداف شوم استکبار جهانی در جامعه ماست که باید دقت نماییم. حجاب یکی از نشانه‌های بروز معنویت و اخلاق در جامعه است، تاکید کرد: اینکه اینقدر بر روی آن تأکید می‌گردد، راه اثبات دینداری ما و نشان دادن اخلاق و معنویات در جامعه همان حجاب و عفاف می‌باشد. لازم است بدانیم عدم حجاب عامل فسق و فجور و از هم پاشیدن خانواده‌هاست.

کشف حجاب یکی از ریشه‌های انقلاب اسلامی بود

حاجی زاده اضافه کرد: رعایت حجاب دستور دین و قرآن و روایات و فتاوای فقهای ماست که همگی به دقت در رساله‌های عملی مطرح نموده‌اند و متأسفانه این هم وضعیت جامعه ماست. اگر ریشه‌های انقلاب اسلامی را بررسی نماییم، یکی از ریشه‌های انقلاب همین مسائل راجع به کشف حجاب و هتک حرمتی بود که به آیات حجاب گردید و مسائل حجاب را به استهزاء و سخره گرفتند که در مقابل آن حوزه‌های علمیه، علماء، طلاب و مردم قیام نموده و به حرکت آمدند.

امام جمعه اهر گفت: اگر کمی دقت نماییم، پی خواهیم برد که غرب چه بلایی بر سر ما آورده و چه خاکی بر سر ما ریخته است، متأسفانه این حرکت‌هایی که در جامعه به وجود آمده است، نتیجه همین دین‌ستیزی و اسلام‌ستیزی غرب است که در نهایت تأسف راه اینها را پیش‌گرفته‌ایم و کجا می‌رویم، خبر نداریم، که واقعاً جای گریه دارد. ما متوجه نیستیم که اینها چه بلایی بر سر جامعه، خانواده و جوانان ما می‌آورند. در حال حاضر علیرغم اینکه حضرت آقا بر روی اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تأکید می‌فرمایند، چین و ژاپن برای ما محصولات فرهنگی ایجاد کرده و چادر تولید می‌کنند.

وی ادامه داد: ما تا جایی عقب مانده‌ایم که سرمایه‌گذاران و کارآفرینان کشور اقدام به تولید چادر نیز که عمده مصرف‌کننده‌اش خود ما هستیم، نمی‌نمایند و هم چنان چشم به بیرون دوخته‌ایم و لباس‌هایی را وارد کشور می‌نماییم که واقعاً خجالت‌آور است و نمی‌توان نام لباس را بر آن گذاشت چرا که لباس به خاطر ستر و پوشش است. آیا معابر و پارک‌ها و مراکز عمومی ما با این لباس‌ها و این اختلاط و این وضعیت با مسائل دینی و موازین اسلامی سازگاری دارند؟ آیا جشن‌های عروسی ما با آن وضعیت که متأسفانه به مناطق کوچک نیز کشیده شده است و حرام‌های به عینه و شرب  خمر و اختلاط و غیره انجام می‌گیرد، با موازین شرعی منطبق هستند؟

برنامه های صدا و سیما بی‌حجابی را ترویج می دهند

وی با ابراز تاسف از اینکه امروز صداوسیما و فیلم‌ها و سریال‌های ما متأسفانه بی‌حجابی را معرفی می‌نمایند! که گاهی در معرفی بعضی از افراد عده‌ای غفلت زده هستند و متأسفانه عده‌ای نیز تعمّد دارند، اظهار کرد: متأسفانه امروز به خاطر اینکه فرهنگ دینی جامعه را از بین ببرند، افراد را با وضعیت‌ها و سخنان و سؤال‌های نامناسب برای جوانان و جامعه و برادران و خواهران معرفی می‌نمایند که زمینه اشتیاق الگوبرداری غلط را فراهم می‌کنند.

امام جمعه اهر گفت: بحث حجاب و عفاف بحثی عریض و طویل بوده و لازم است خانواده‌ها باید جوانان و فرزندان را تفهیم نمایند و از تبعات این الگوبرداری آنان را آگاه نمایند و اجازه ندهند جامعه بیش از این به‌سوی بی‌حجابی گام بردارد که واقعاً بعضی صحنه‌ها در کوچه و خیابان جای شرمندگی دارد.

حاجی زاده در پایان خاطرنشان کرد: باید دقت نماییم که امروز جنگ غربی‌ها با ما همین است و استکبار جهانی با توجه به تجربه‌ای که از هشت سال دفاع مقدس دارد، و این همه تجهیزات نظامی و اراده استوار این ملت بخواهد با ما رودررویی نظامی داشته باشد و می‌خواهد با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی قدم‌به‌قدم پیشروی نموده و نیات شوم خود را عملی نماید که باید دقت نمائیم و حواسمان جمع بوده باشد که بیشتر از این دین و ایمان و لباس و اسامی ما را تغییر ندهند.

کد خبر 4029331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha