۲۱ تیر ۱۳۹۶، ۲۱:۰۲

عضو شورای مرکزی جبهه عفاف و حجاب:

۲۴ دستگاه در حوزه عفاف و حجاب دارای مسئولیت هستند

۲۴ دستگاه در حوزه عفاف و حجاب دارای مسئولیت هستند

یزد ـ عضو شورای مرکزی جبهه عفاف و حجاب گفت: ۲۴ دستگاه در حوزه حجاب و عفاف دارای مسؤلیت هستند که برای هر دستگاه حدود ۱۰ وظیفه تعریف و در قانون مشخص شده است که باید به آنها عمل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحسن حسینی امروز در جمع بانوان فعال در عرصه عفاف و حجاب یزد با تاکید بر لزوم شروع کارهای فرهنگی و آموزشی اثرگذار از مهدکودک و دبستان در حوزه عفاف و حجاب اظهار داشت: معضل بدحجابی را نمی توان تنها با برگزاری همایش٬ راهپیمایی٬ نمایشگاه و برنامه های کلیشه ای برطرف کرد.

وی با اشاره به اینکه قانون عفاف و حجاب مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است، بیان داشت: ۲۴ دستگاه در حوزه حجاب و عفاف دارای مسؤلیت هستند که برای هر دستگاه حدود ۱۰ وظیفه تعریف و در قانون مشخص شده است که باید به آنها عمل کنند.

حسینی ادامه داد: لازم است از دستگاه‌هایی که به وظایف خود به درستی عمل کرده اند تجلیل شوند همچنین مردم باید از دستگاه‌هایی که وظایف خود را به خوبی انجام نداده اند، مطالبه داشته باشند.

ابن استاد دانشگاه با ابراز تأسف از ارزش شدن بدحجابی در جامعه بیان داشت: باید با طرح برنامه های مختلف، بانوان محجبه٬ نخبه و موفق به عنوان الگو به جامعه معرفی شوند.

وی با تاکید بر برخورد شایسته با افراد کم‌حجاب افزود: نباید بین خود و آنها دیوار بکشیم یا تنها به دلیل بدحجابی آنها را ضد نظام یا انقلاب بدانیم بلکه باید بین افراد محجبه و آنها روابط خوبی ایجاد شود.

دبیر جبهه عفاف و حجاب استان یزد با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره مقوله حجاب افزود: متاسفانه در زمینه انجام کارهای هنری و جذاب تبلیغی که بارها مورد تاکید معظم له بوده، کوتاهی شده و این در حالی است که دشمن سالهاست برای حیازدایی، عفت زدایی و حجاب زدایی در جامعه با هزینه های بالا و به طرق مختلف برنامه ریزی کرده است.

وی، یکی دیگر از آسیب های جدی برای حجاب را سیاسی شدن حجاب دانست و بیان کرد: دولت‌های مختلف با مقوله حجاب همواره برخورد سیاسی داشته اند که این امر باعث سخت شدن کار در این حوزه می شود.

حسینی ادامه داد: وضعیت برخی مناطق یزد، زیبنده این شهر نیست و در ضمن کارهای فرهنگی که انجام می گیرد لازم است کسانی که با غرض های مشخص فضای شهر و اماکن عمومی را آلوده می کنند، مشخص شوند و برخورد جدی صورت بگیرد.

این استاد دانشگاه با تاکید بر توجه به ابعاد جامعه شناسی و روانشناسی حجاب افزود: باید با تشکیل اتاق فکر قوی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه به این مقوله به صورت علمی و تخصصی ورود پیدا کرد.

کد خبر 4029546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha