۲۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۷:۳۳

مدیر کل بهزیستی استان زنجان:

زنجان به لحاظ کم بودن آسیب های اجتماعی رتبه ۳۰ کشوری را دارد

 زنجان به لحاظ کم بودن آسیب های اجتماعی رتبه ۳۰ کشوری را دارد

زنجان-مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت:استان زنجان به لحاظ کم بودن آسیب های اجتماعی رتبه ۳۰ کشوری را دارد واقدامات پیشگیرانه و مشارکت عموم مردم در کاهش گرایش افراد به اعتیاد بسیار ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محمدی قیداری ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران، افزود:۴۱۰ همکار بهزیستی در هشت شهرستان زنجان مشغول به فعالیت هستند   و متولی سلامت اجتماعی در جامعه، سازمان بهزیستی است و در این میان آسیب‌شناسی و تلاش برای درمان آن باید مورد تاکید همکاران قرار گیرد.

محمدی قیداری به خط ۱۴۸۰ برای ارائه مشاورهاشاره کردو گفت: خط ۱۲۳ نیز برای ارائه خدمات مشاوره‌ای تخصصی است و اورژانس اجتماعی در شهرستان‌های بالای ۵ هزار نفر جمعیت فعالیت می‌کند و شهرستان طارم با توجه به این جمعیت از اورژانس اجتماعی بهره‌مند می‌شوند.

وی از افزایش ۳ تا ۴ درصدی مددجویان طی سال گذشته در استان زنجان خبر داد و گفت: مستمری این افراد بین ۱۵۰ تا ۴۵۰ هزار تومان  است. 

مدیر کل بهزیستی استان زنجان ابراز کرد: در سال گذشته ۳۸ میلیارد تومان اعتبار توسط بهزیستی استان زنجان هزینه شده و این اعتبار به جز هزینه‌های کشوری در استان زنجان هزینه شده است.

وی افزود: استان زنجان به لحاظ کم بودن آسیب های اجتماعی رتبه ۳۰ کشوری را دارد واقدامات پیشگیرانه و مشارکت عموم مردم در کاهش گرایش افراد به اعتیاد بسیار ضروری است.

محمدی قیداری گفت: بهزیستی سه استراتژی مهم را دنبال می‌کند و پیشگیری و جلوگیری از معلولیت‌ها و توانمندسازی افراد تحت پوشش در قالب‌های مختلف و برون‌سازی خدمات هم شامل این استراتژی است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۴۲ هزار و ۴۷۹ نفر تحت پوشش خدمات غربالگری شنوایی قرار گرفتند و  در طول سال ۱۰ پایگاه دائمی در بخش غربالگری شنوایی فعال است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان از افتتاح ۲ مرکز مشاوره دولتی تخصصی کودکان و مرکز مشاوره دولتی در ایجرود و آببر طارم در هفته بهزیستی  خبر داد.

محمدی افزود: طی این هفته مرکز شبانه روزی مراقبتی و توانبخشی بیماران اعصاب و روان مزمن رازی افتتاح می شود و این مرکز بعنوان دومین مرکز شبانه روزی مراقبتی و توانبخشی در استان زنجان با ظرفیت اسمی ۵۰ نفر آغاز به کار می کند.

وی تصریح  کرد: پنج گروه همیار در راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و بنیاد سالمندان شهرستان خدابنده و یک مهد کودک در شهرستان خرمدره و ۱۵۰ اورژانس خدمات اجتماعی در سطح کشور افتتاح می شود که سهم استان زنجان یک اورژانس است که در شهرستان طارم با هدف خدمات رسانی و کاهش آسیب های اجتماعی فعالیت خواهد کرد.

وی اظهار کرد:  اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی از جمله اولویت‌های آسیب‌های اجتماعی در استان زنجان است ودر همین راستا باید بهزیستی در زمینه پیشگیری از آسیب‌ها برنامه‌ریزی داشته باشد.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: ۱۳۰ هزار نفر از خدمات سازمان بهزیستی زنجان استفاده می کنند و در این راستا ۲۳ هزار خانوار تحت پوشش قرار دارند که از این تعداد ۷ هزار نفر مستمری دریافت می‌کنند.

کد خبر 4031590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha