۲۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۱۴

مدبر تاکید کرد:

می‌توانیم بانوان را به ورزشگاه راه بدهیم/ توصیه پذیر نیستیم

می‌توانیم بانوان را به ورزشگاه راه بدهیم/ توصیه پذیر نیستیم

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفت: می توانیم امکان حضور بانوان رادر آزادی فراهم کنیم اما سیاست گذار نیستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مدبر در ادامه نشست خبری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شنیده شده برخی از ورزشگاه های اطراف تهران به اقوام نزدیک یکی از مقامات ارشد کشور واگذار شده و همچنین سازه  ها از بتنی به آهنی تغییر کرده است، یادآور شد: اصلاً درست نیست، این موضوع فقط یک شایعه است. از چهار سال گذشته که من مدیریت شرکت را برعهده دارم هیچ پروژه جدیدی را آغاز نکردیم و فقط تکمیل پروژه های قبلی در دستور کار بوده است. رویکرد ما ساخت و ساز سریع و در عین حال ارزان است. مگر ورزشگاه پنج هزار نفری سازه های بتنی در سال چقدر استفاده می شود. چنین ورزشگاهی برای ما ۲۵ میلیارد تمام می شود.

وی در این رابطه ادامه داد: سبک سازی جز برنامه های ما بود بر همین اساس در طول ۶ ماه، ۵ استادیوم را تکمیل کردیم حتی متخصصی از کشور فرانسه به ایران آمدند تا با همفکری آنها در مورد سازه ها تصمیم گیری کنیم برای این کار در دو مرحله مناقصه عمومی گذاشتیم، در مرحله اول، دو شرکت و در مرحله دوم، یک شرکت اعلام آمادگی کرد. روند برگزاری مناقصه کاملاً قانونی بود البته به خاطر عدم تخصیص بودجه فعلاً انجام کار متوقف شده است. در کل اینکه تأکید می کنم در شرکت توسعه، نه توصیه مقامی داریم و نه با مقامی کار می کنیم.

می توانیم امکان حضور بانوان رادر آزادی فراهم کنیم اما سیاست گذار نیستیم
مدبر همچنین در مورد حضور بانوان موتورسوار در پیست اتومبیلرانی تصریح کرد: این پیست به فدراسیون اتومبیل رانی تحویل داده شده است و به طور کلی باید بگویم برای حضور بانوان در بخش های مختلف ورزشگاه آزادی به لحاظ سخت افزاری هیچ مشکلی نداریم و می توانیم تمهیدات لازم را در نظر بگیریم. اما موضوع اینجاست که ما در جایگاه شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی می توانیم حضور بانوان را فراهم کنیم اما تعیین  کننده و سیاست گذار نیستیم. سیاست گذاری در این زمینه با افراد دیگر است ما فقط می توانیم تمهیدات لازم را داشته باشیم.

تفاوت قیمتی صندلی های نصب شده در آزادی و ورزشگاه امام رضا
وی در پاسخ به پرسشی که دررابطه با ورزشگاه امام رضا و مقایسه آن با دیگر ورزشگاه ها مطرح شد و اینکه آیا نگاه شرکت توسعه نسبت به ساختن ورزشگاه تغییر نکرده است خاطرنشان کرد: به هر حال هر چقدر پول بدهیم، آش می خوریم، قبول دارم ورزشگاه امام رضا خیلی به روز است. حتی برخی تجهیزات آن از آلمان خریداری شده. شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی هم می تواند چنین ورزشگاه هایی را احداث کند اما نه با دو زار و ده شاهی! البته کیفیت ورزشگاه هایی که از طرف شرکت ساخته شده، کمتر از ورزشگاه  امام رضا نیست اما ظاهر این ورزشگاه خیلی مدرن است. فقط یک مورد را مثال بزنم صندلی هایی که ما در ورزشگاه آزادی و نقش جهان نصب کردیم، ۳۵ هزار تومان بود اما همزمان صندلی هایی در ورزشگاه امام رضا نصب شد که قیمت هر کدام ۱۷۰ هزار تومان بود.

نرخ ۷۵ دلاری تنیس برای زمین نیست/نرخ های ما مصوب است
وی در پاسخ به پرسش دیگری که در رابطه با نرخ زمین های تنیس در مجموعه ورزشی انقلاب مطرح شد و اینکه ساعتی ۷۵ دلار برای یک ساعت اجاره زمین تنیس لحاظ شده است گفت: نرخ های ما در تمام مجموعه ها مصوب و مشخص است در ابتدای هر سال یا آخرین ماه سال بعد این نرخ ها را برای سال کاری پیش رو مصوب می کنیم. در کل همه فعالیت های ما نرخ دارند و طبق آن فعالیت ها صورت می گیرند. در تنیس هم از این اعداد و ارقام باخبر شده ام و حتی با مسئولان آن صحبت داشتم. در پاسخ متوجه شدم این نرخ ها، براساس تفاهم میان مربی و فردی که تعلیم می بینید، مشخص می شود. یعنی نرخ زمین نیست بنابراین ما نمی توانیم دخالتی کنیم هرچند من فکر می کنم فدراسیون تنیس می تواند به این موضوع ورود داشته باشد.

اجازه بهره برداری از پیست دیزین را نداریم؟
مشاور وزیر ورزش در ادامه در رابطه با وضعیت پیست شمشک تصریح کرد: بخش خصوصی امسال همه مجموعه های ما را در پیست ها برای فروش گذاشته است. این مجموعه ها شامل اسکی و استادیوم آزادی می شود بنابراین وقتی مجموعه ها در فهرست واگذاری قرار می گیرد دست ما هم کوتاه می شود. به عنوان مثال پیست اسکی دیزین با مشکل جدی استاندارد سازی مواجه است. امسال در این رابطه به ما اخطار داده شده و اجازه نمی دهند این پیست به بهره برداری برسد اگر این مشکلات برطرف نشود. حالا بخش خصوصی این پیست را برای فروش گذاشته است و به همین دلیل اجازه نمی دهند الان که فصل بازسازی است کارهای لازم برای استانداردسازی در آن را انجام دهیم. در این صورت قطعا به هنگام بهره برداری با مشکلات جدی مواجه می شویم. نامه نوشته ایم و اعلام کرده ایم که یا اجازه دهید این پیست را بازسازی کنیم یا آن را بفروشیم؛ اما اینکه پیست هنوز به فروش نرفته و برای ما مشکل شده است.

ناهماهنگی دولت و شورای شهر دردسر ساز شد
وی در مورد اینکه چرا برنامه های شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی برای تغییر ساختار ورزشگاه شیرودی به مرحله اجرا نرسیده است، اینگونه توضیح داد: نمی خواهم موضوع را سیاسی کنم امام برداشتمان این بود بین شورای شهری که دوره کاری آن رو به اتمام است یا به طور کلی شهرداری با دولت هماهنگی لازم نبود؛ ما تمام کارها و اقدامات لازم را انجام دادیم اما برای گرفتن مجوز از کمیسیون ماده ۵ به نتیجه نرسیدیم، امیدوارم با آغاز کار شورای شهر جدید، مجوز بگیریم تا بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم.

حکم قضایی برای برداشت ۱۵۳ میلیارد از بودجه شرکت
به گزارش خبرنگار مهر، مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در بخشی از نشست خود به احکام قضایی که اخیرا این شرکت را با مشکلات جدی مواجه کرده است اشاره کرد و در رابطه با آنها توضیح داد.

وی در این زمینه اظهار داشت: امسال احکام قضایی زیادی برای ما آمده است که به واسطه آن حتی امکان برداشت از بودجه کشور هم وجود دارد. قرار است طبق یک حکم،  ۱۵۳ میلیارد از بودجه عمرانی ما را به نفع ستاد اجرایی فرمان امام برداشت کنند. این حکم برای خود ما هم خیلی عجیب و غریب است. در دهه ۸۰ براساس بلاصاحب بودن و سلطنتی بودن مجموعه سوارکاری شهدا، در مورد آن حکمی به نفع ستاد اجرایی فرمان امام صادر شد در حالی که این مجموعه چون برای دربار بود در واقع باید جز املاک دولت به حساب می آمد در هر صورت این حکم صادر شد و اجرای آن پیش رفت در حالی که مجموعه مدیریت ورزش و از جمله شرکت توسعه در پیگیری این موضوع تعلل کردند تا اینکه حکم قطعی و اجرایی شد. براساس همین امسال حکم قضایی برای ۱۵۳ میلیارد از بودجه ما صادر شده است که اگر انجام شود ما باید کرکره را پائین بکشیم و دنبال کار خود برویم.

کد خبر 4032317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha