۲۶ تیر ۱۳۹۶، ۱۷:۰۲

امکانات توسعه و پیشرفت شهر شیراز فراهم است

امکانات توسعه و پیشرفت شهر شیراز فراهم است

شیراز – عضو شورای شهر شیراز گفت: تمامی امکانات توسعه و پیشرفت شیراز برای شورای پنجم شهر فراهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حق نگر بعد از ظهر دوشنبه در جلسه علنی شورای شهر شیراز، گفت: تا ۱۵ مردادماه شورای چهارم از قطار پیاده خواهد شد.

وی یادآور شد: ۴سال پیش وقتی خواستیم سوار قطار شویم، واگن نبود ایستگاه ها ناقص بودند، مشکل بودجه داشت، دولت تخصیص نمی داد، اما شورای چهارم تدبیر کرده و شهرداری تلاش مجدانه داشت و با کار جهادی سازمان قطار شهری مشکلات یکی پس از دیگری برطرف گردید.

عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: بالاخره قطار راه افتاد و خوشبختانه ما در روزهای پایانی عمر شورای چهارم از قطار در ایستگاه میدان الله پیاده خواهیم شد و شورای پنجم در حالی کلید شهر را در دست خواهد گرفت که در ایستگاه الله  سوار بر قطار شهری بوده و علاوه بر آن زیرساخت های عظیمی که برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی فراهم گردیده است را توشه راه خود خواهد داشت .

حق نگر ادامه داد: شورای پنجم در بخش سرمایه گذاری نیز شاهد افتتاح ماهانه یک پروژه بزرگ سرمایه گذاری خواهد بود مسیر توسعه توسط شورای چهارم عالمانه تعریف گردیده و علی الرغم رکود عظیمی که بر کشور حاکم است و آمار صدور پروانه های ساختمانی نسبت به سال ۹۱ حدود ۷۰درصد کاهش یافته است اما با تدبیرهای نوین در امر سرمایه گذاری با همت بخش خصوصی حداقل ۴۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه غیر منقول نظیر آپارتمان و واحدهای تجاری جهت شهرداری شیراز کسب گردیده که همگی در ید شورای پنجم قرار خواهد گرفت و شورای پنجم با این سرمایه های بالقوه ای که با درایت شهردار و معاونین طی ۵ سال گذشته کسب گردیده است باید بتواند مسیر توسعه را فعال تر طی کند .

وی تصریح کرد: دوستان خوب ما در شورای پنجم باید با درایت و تیزبینی و بدون فوت وقت مسیر طی شده را تکمیل کنند تا در آزمون موفق بیرون آیند.

عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: تبدیل شهر شیراز به یک شهر انسان محور با کمترین هزینه قابل اجراء است و شهرداری می تواند با اختصاص عرض ۵/۱ متر از طرفین خیابان ها به مسیر دوچرخه سواری و ایمن کردن آنها با نرده های فلزی یا شیشه ای و قرار دادن سایه بان، خدمتی بزرگ در جهت کاهش ترافیک و دعوت مردم به استفاده از دوچرخه که تأمین کننده سلامتی مردم می باشد را انجام دهد.

حق نگر افزود: از آنجا که رویکرد شورای پنجم بیشتر فرهنگی و توجه به سلامت مردم می باشد انتظار می رود حداقل اجرای این پروژه که با کمترین هزینه قابل بهره برداری بوده به عنوان اولین پروژه اجرائی شورای پنجم تا قبل از پایان سال ۹۶ عملیاتی کند تا مردم شهر ما آسایش و آرامش و سلامتی بیشتری را تجربه کنند.

کد خبر 4033704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha