۲۸ تیر ۱۳۹۶، ۰:۳۲

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس تاکید کرد:

مردم محلی در اولویت بهره‌برداری از آب سد کالپوش/ شاهرود تشنه است

مردم محلی در اولویت بهره‌برداری از آب سد کالپوش/ شاهرود تشنه است

شاهرود - نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت بهره‌برداری از سد کالپوش اهالی منطقه هستند و بعد باید به فکر انتقال آن به میامی و شاهرود بود.

سید حسن حسینی شاهرودی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه درباره خشک‌سالی و استفاده از طرح‌های آب‌رسانی به وزیر نیرو تذکری داده‌شده است، بیان کرد: در این تذکر نحوه برداشت از سد کالپوش به‌وضوح قیدشده که می‌بایست اولویت آن با اهالی منطقه و توسعه صنعتی و کشاورزی غرب و شمال میامی باشد.

وی با تأکید بر اینکه شاهرود و میامی از خشک‌سالی رنج می‌برند، افزود: این در حالی است که سه پروژه مهم، آب قطری، سد مجن و سد کالپوش هنوز دچار مشکلاتی هستند که از مسئولان وزارت نیرو می‌خواهیم ابتدا مشکلات این طرح‌ها را برطرف کنند.

عضو خانه ملت همچنین گفت: اما این طرح‌ها باید با ملاحظاتی نیز روبرو باشد برای مثال سد کالپوش پس هشت سال که از آن هیچ بهره‌برداری شرب، صنعتی و کشاورزی نشده، همچنان دست‌نخورده باقی‌مانده است که این امر در منطقه خشک شرق استان سمنان جای سؤال دارد.

حسینی شاهرودی بیان کرد: اگر طرح آب‌رسانی نباشد باید درباره آن بحث کرد اما در میامی و شاهرود طرح‌های نیمه‌تمام آب‌رسانی وجود دارد و تنها پیگیری مسئولان وزارت نیرو برای به سرانجام رسیدن نیاز است.

وی افزود: ما معتقد هستیم پیش از آنکه تدابیر نظامی و امنیتی را در منطقه به کار ببندیم باید اولویت لازم را در استفاده از آب به‌خصوص در منطقه کالپوش تدبیر کنیم.

حسینی شاهرودی در خصوص مازاد آب و سهمیه‌ای که برای صنعت و کشاورزی کالپوش تخصیص داده‌شده است، گفت: این مقدار باید در خود منطقه به‌کارگیری و از انتقال آن به‌جایی دیگر خودداری شود چراکه خاص توسعه صنعتی همان خطه در نظر گرفته‌شده است.

وی افزود: برخی اوقات حتی بحث از استقرار تصفیه‌خانه آب سد کالپوش در شاهرود و میامی نیز مطرح می‌شود که درباره این طرح نیز باید گفت می‌بایست این زیرساخت در خودِ کالپوش باشد تا بتوان از پساب‌های آن به نفع کشاورزی بهره‌گیری کرد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه، گفت: تأمین خسارات باغداران استان سمنان خصوصاً انگور کاران شهرستان شاهرود که در سرمای پائیز و زمستان۹۵ تمام دارایی خود را از دست دادند، دیگر تذکری بود که خطاب به وزیر جهاد کشاورزی در مجلس مطرح شد.

کد خبر 4035027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha