۲۹ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۵۱

معاون گمرک ایران:

۳دستگاه ایکس ری در گمرکات آذربایجان غربی نصب می شود

۳دستگاه ایکس ری در گمرکات آذربایجان غربی نصب می شود

ارومیه - معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران گفت: تا پایان امسال سه گمرک بازرگان ، تمرچین و رازی در آذربایجان غربی به تجهیزات جدید ایکس ری مجهز می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رحیمیان چهارشنبه شب در آیین تودیع و معارفه ناظر گمرکات آذربایجان غربی اظهارداشت: امسال دو دستگاه ایکس ری کامیونی برای گمرک بازرگان و یک دستگاه ایکس ری کامیونی در گمرک تمرچین در پیرانشهر پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این تجهیزات علاوه بر تسریع در رویه های گمرکی و کاهش صفوف کامیونها دراین گمرکات امکان قاچاق کالا نیز به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

رحیمیان افزود: دستگاههای جدید ایکس ری می توانند در هر ساعت ۱۲۰ تا ۱۵۰ کامیون را حتی در حال حرکت عکسبرداری کنند که این امکان سرعت عبور از گمرکات آذربایجان غربی را بسیار افزایش می دهد.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی یکی از مهمترین استانهای کشور در حوزه فعالیتی گمرکات است افزود دو دستگاه ایکس ری مسافری نیز تا پایان سال در گمرکات بازرگان و رازی خوی به بهره برداری می رسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره تکمیل زنجیره زیرساختهای اقتصادی استان افزود: با آغاز بکار منطقه آزاد اقتصادی ماکو و راه اندازی فرودگاه این شهر، در حال حاضر سه فرودگاه، پنج پایانه مرزی و دیگر زیرساختهای اقتصادی برای تحول اقتصادی این استان مرزی فراهم شده است.

نادر صفرزاده افزود با توجه به عزم دو دولت ایران و ترکیه برای افزایش مبادلات تجاری تا ۳۰ میلیارد دلار در سال می توان تحول قابل توجهی در اقتصاد آذربایجان غربی به وجود آورد.

در این جلسه احمد برکابیان به عنوان ناظر گمرکات آذربایجان غربی معرفی و از خدمات پرویز تقوی در این سمت قدردانی شد.

پرویز برکابیان نیز در سخنانی کوتاه استقرار دولت الکترونیک و انسجام سازمانی را مهمترین رویکرد مدیریت خود در آذربایجان غربی عنوان کرد.

کد خبر 4036227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha