۲۹ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۲۱

رئیس سازمان بهزیستی:

سند سالمندی با همکاری ۱۵ نهاد و وزارتخانه در حال تدوین است

سند سالمندی با همکاری ۱۵ نهاد و وزارتخانه در حال تدوین است

یزد ـ رئیس سازمان بهزیستی گفت: در حال حاضر سند سالمندی با همکاری ۱۵ نهاد و وزارتخانه در حال تدوین است.

به گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان محسنی بندپی، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح فاز دوم مرکز تحقیقات سالمندی اردکان با اشاره به روند رشد جمعیت در کشور اظهار داشت: کشور ما به سمت سالمندی پیش می رود و سالمند شدن جمعیت یکی از پدیده هایی است که برای مواجهه با آن باید برنامه داشته باشیم.

وی یادآور شد: توسعه شهرنشینی نیز از دیگر پدیده هایی است که کشور ما به سرعت در حال مواجهه با آن است و برای رویارویی با این پدیده نیز باید آماده و با برنامه باشیم.

رئیس سازمان بهزیستی تاکید کرد: نه تنها کشور ما بلکه هر کشوری که برای مواجهه با این دو پدیده برنامه داشته باشد، می تواند نسبت به مدیریت بهتر و کاهش آسیب های اجتماعی توانمندتر وارد عمل شود.

محسنی بندپی ادامه داد: تدوین سند سالمندی در همین راستا در دستور کار قرار گرفته و بهزیستی با همکاری ۱۵ نهاد و وزارتخانه در این حوزه در حال فعالیت است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه بنیاد فرزانگان در همین راستا در حال انجام است و علاوه بر آن تلاش شده تا شاخص های دیده بانی سلامت سالمند در کشور مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان بهزیستی ادامه داد: در واقع توسعه بنیاد فرزانگان، تدوین سند سالمندی و دیده بانی سلامت سالمند سه رویکرد جدی است که سازمان بهزیستی آن را دنبال می کند.

محسنی بندپی با اشاره به تعهدات سازمان بهزیستی در برنامه ششم توسعه در راستای رسیدگی به سالمندان و کاهش آسیب های اجتماعی، بیان کرد: جذب مشارکت دستگاه های مختلف برای کاهش آسیب های اجتماعی و رسیدگی به سالمندان از الویت های این سازمان در سراسر کشور است.

به گزارش مهر، رئیس سازمان بهزیستی به منظور افتتاح پروژه های هفته بهزیستی به استان یزد سفر کرده است.

از ۲۳ تا سی ام تیرماه به عنوان هفته بهزیستی تعیین و نامگذاری شده است.

کد خبر 4036296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha