۳۰ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۰۰

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید:

کاشت گیاهان دارویی یکی از ظرفیت های اشتغال در استان بوشهر است

کاشت گیاهان دارویی یکی از ظرفیت های اشتغال در استان بوشهر است

بوشهر- مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: کاشت و بسته بندی گیاهان دارویی یکی از ظرفیت های اشتغال در استان بوشهر است و با تایید جهاد کشاورزی توسط صندوق کارآفرینی امید حمایت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر نوراله زاده  صبح جمعه در نشست با مسئولان شهرستان دشتستان، با اشاره به ظرفیت های موجود اشتغال در استان بوشهر، اظهار داشت: وجود این ظرفیت های بزرگ اشتغال کمتر در کشور دیده می شود و تحقق آن تنها نیازمند همت و تلاش کارآفرینان و مسئولین است تا باعث شکوفایی و رشد فرصت های بزرگی جهت اشتغال در منطقه شود.

وی افزود: ایجاد کارگاه های متمرکز برای تولید قالیبافی و گلیم بافی فرصت های خوبی جهت ایجاد اشتغال در منطقه هستند اما باید قبل از شروع تولید زمینه های بازاریابی و اطمینان از فروش  را فرآهم کنند تا در کوتاه ترین زمان محصول با قیمت مناسب بفروش برسد.

مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید با بیان اینکه نقش کشاورزی و کشت گیاهان دارویی در منطقه به بهبود وضعیت اشتغال کمک می کند،  گفت: صندوق کارآفرینی امید از این طرح بصورت متمرکز در گلخانه ها حمایت می کند و در زمینه گیاهان دارویی و بسته بندی آنها بعنوان دم نوش های گیاهی نیز تفاهم نامه ای بین صندوق و جهاد کشاورزی منعقد شده است که با تایید مجوز از جهاد کشاورزی توسط صندوق کارآفرینی امید تامین اعتبار خواهد شد.

وی به تشویق کارآفرینان به راه اندازی جشنواره ها و بازارچه ها جهت فروش معرفی و فروش محصولاتشان اشاره کرد و بیان داشت: صندوق امید با ارائه تسهیلات جهت ایجاد و راه اندازی بازارچه ها حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به وجود نخلستان های وسیع در استان بوشهر افزود: با توجه به وجود نخیلات بسیار در استان بوشهر در فصل برداشت خرما می توان جشنواره ای تحت عنوان برداشت خرما برگزار کرد.

نوراله زاده تصریح کرد: با ایجاد شرکت تعاونی ها و عضویت کارآفرینان و تولید کنندگان در آن، بازار تولید و فروش مناسبی فراهم خواهد شد.

وی در ادامه گفت: ایجاد این شرکت های تعاونی  موجب رونق و ایجاد انگیزه در تنوع تولید و بسته بندی محصول می شود.

کد خبر 4036756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha