۳۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۸:۲۶

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس:

توجه به حوزه بهداشت تاثیر قابل‌توجهی بر کاهش هزینه‌های درمان دارد

توجه به حوزه بهداشت تاثیر قابل‌توجهی بر کاهش هزینه‌های درمان دارد

اراک- نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: توجه به حوزه بهداشت، تاثیر قابل توجهی بر کاهش هزینه های درمان در جامعه دارد و رویکرد طرح تحول سلامت نیز باید توجه بیشتر به بهداشت باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی روز شنبه در نشست علی اکبر سیاری، معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مسئولان حوزه سلامت استان مرکزی در اراک اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت در دولت یازدهم اقدام بزرگی بود و شاخص ها نشان می دهد که رتبه کشور در بین کشورهای منطقه از نظر بهداشت و درمان، رشد قابل توجهی داشته است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مشکلات این طرح آن بود که متاسفانه حوزه بهداشت مورد توجه قرار نگرفت و محور طرح تحول سلامت بیشتر درمان را شامل می شد.

کریمی بیان کرد: با توجه به اهمیت حوزه بهداشت و هزینه های بسیار کمی که در این حوزه برای پیشگیری و تامین سلامت آحاد جامعه انجام می شود عقل و تدبیر حکم می کند که به این مساله بیشتر بها داده شود.

وی ادامه داد: امیدواریم در رویکرد جدیدی که وزارتخانه در دولت دوازدهم خواهد داشت به بحث بهداشت نسبت به درمان، توجه بیش از پیش صورت گیرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: آحاد جامعه با حوزه بهداشت درگیر هستند و مسئله فراگیرتری نسبت به حوزه درمان است بنابراین باید به آن توجه شود.

کریمی اظهار داشت: در منطقه کوی امام علی(ع) اراک که حاشیه نشین است مشکلات جمعیتی، اجتماعی و اقتصادی زیادی وجود دارد و درمانگاهی که در این منطقه است شبانه روزی نیست که با توجه به شرایط، پیشنهاد دادیم که آن را به شبانه روزی تبدیل کنند.

وی گفت: تراکم جمعیت نیز در این منطقه بالا است بنابراین با شبانه روزی کردن درمانگاه نیازی نیست که مردم برای مسائل اولیه و ابتدایی به بیمارستان های شهر مراجعه کنند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین پیشنهادی جداگانه به وزیر بهداشت ارائه دادیم که کلینیکی دیگر در این منطقه احداث شود که در حوزه درمان باید انجام و پیگیری شود.

کریمی اضافه کرد: آمادگی داریم تا کارهای لازم برای حمایت از تقویت حوزه بهداشت را در مجلس انجام دهیم چراکه هر گونه سرمایه گذاری در حوزه بهداشت آثار بسیار گسترده تری در سلامت جامعه داشته و هزینه های دولت و ملت را کاهش می دهد.

کد خبر 4038053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha