۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۲۱

نیروی دریایی و سازمان سینمایی حوزه هنری انیمیشن تولید می‌کنند

نیروی دریایی و سازمان سینمایی حوزه هنری انیمیشن تولید می‌کنند

نیروی دریایی و سازمان سینمایی حوزه هنری با همکاری همدیگر انیمیشن و بازی رایانه ای تولید می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست مشترک تعدادی از مسئولان نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران با محمد حمزه زاده رییس سازمان سینمایی حوزه هنری به منظور تبادل نظر، همکاری و برنامه‌ریزی برای تولیدات مشترک برگزار شد.

این نشست مشترک با حضور محمد حمزه زاده رییس سازمان سینمایی حوزه هنری، امیر دریادار رمضانی معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات نداجا، بهزاد تشکر مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیروی دریایی و شهرام رشدی مدیر نرم افزار معاونت فاوا، علی قربانی معاون اجرایی سازمان سینمایی حوزه هنری، احسان کاوه مدیر مرکز تلویزیون و انیمیشن سوره، سیدمحمد حسینی مدیر مرکز تولید متن سازمان سینمایی و یزدان عشیری مدیر روابط عمومی و امور محافل سازمان سینمایی حوزه هنری برگزار شد.

بهزاد تشکر مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیروی دریایی کشور در ابتدای این نشست عنوان کرد: پیرو شرفیابی جمعی از فرماندهان و معاونین نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی محضر مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر اهمیت فضای مجازی و لزوم طراحی و تولید بازی‌های جنگی با بهره‌گیری از توانایی، استعداد و پشتکار نیروهای خلاق و جوانان و بکارگیری شخصیت‌ها، نام‌ها و قهرمان‌های ایرانی و شعاع تاثیرگذاری این محصولات در افکار عمومی، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مصمم است تا فرمایشات مقام معظم رهبری را در این زمینه به مرحله اجرا در آورد.

وی ادامه داد: نیروی دریایی در اجرای این طرح چند هدف را دنبال می‌کند، اول ساخت انیمیشن، دوم استفاده از کارشناسان نیروی دریایی تا بتوانند از ظرفیت‌های به حق و امکانات بالای حوزه هنری انقلاب اسلامی در این زمینه بهره‌مند شوند و کارهای آتی و آینده کارشناسان نیروی دریایی در این مسیر قرار خواهد گرفت.

طرح‌های تولیدی زیادی با موضوع نیروی دریایی، جنگ‌های دریایی و فعالیت‌های این گروه در بخش‌های مختلف از جمله دفاع مقدس داریم که با اجازه نیروی دریایی می‌توانیم به تولید برسانیم و احتیاجی به سرمایه گذاری ما نیست و کار خودش سرمایه‌های لازم را دارددر ادامه امیر رمضانی، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات نداجا با اشاره به اینکه بعد از برگزاری جلسات متعدد برای حضور پرقدرت نیروی دریایی در فضای مجازی تصمیم گرفته شد با مرکز انیمیشن حوزه هنری همکاری داشته باشیم، بیان کرد: در نظر داریم ابتدا از تولید انیمیشن کوتاه مدت با مشارکت نیروی دریایی کار را آغاز کنیم و بعد از آن، انیمیشن‌ها را در قالب سریال سازی ادامه دهیم تا به سمت «گیم رایانه‌ای» هم برویم. ما در هر لباسی که باشیم سربازیم و خود را ملزم به اطاعت از فرمایشات آقا می‌دانیم. در حال حاضر بحث حضور نیروی دریایی در فضای مجازی مطرح است می‌خواهیم نیروی دریایی راهبردی مجازی داشته باشیم.

امیر رمضانی تاکید کرد: ما با هدف و برنامه ریزی در  مسیر در تولید محتوا برای اطلاع رسانی و آگاهی اذهان عمومی و ترجیحا قشر کودک و نوجوان به بالا و هم در بخش تولید بازی و نیز بحث تولید انیمیشن‌ها و سریال‌های بلند گام بر می داریم. تمام این بحث‌ها در حال حاضر به صورت گمانه زنی و برنامه ریزی مطرح می‌شود و ما نیاز به حمایت سازمان سینمایی حوزه هنری داریم. امیدواریم حوزه هنری از این طرح همکاری پشتیبانی کند تا به روند تولید کار سرعت ببخشیم. اما آنچه که برای ما در حال حاضر اهمیت دارد انجام موفقیت آمیز کار است و تصمیم داریم زیربنایی و ساختاری و آینده نگر به این محصولی که می‌خواهیم تولید کنیم نگاه کنیم.

احسان کاوه مدیر مرکز تلویزیون و انیمیشن سوره با اشاره به اینکه پیشنهاد دادیم در مرحله اول در این زمینه سریال و بعد فیلم سینمایی تولید شود تا از سود حاصل از آنها بتوانیم بازی را آماده کنیم، گفت: نیروی دریایی به عنوان مثال در «مکران» در کنار کار امنیتی و مرزبانی کار فرهنگی بیشماری انجام داده که این کار فرهنگی آنها در تعامل با افکار عمومی ارزش زیادی دارد. همچنین نیروی دریایی پتانسیل قوی جذابی همچون دریا، لباس های خاص، ناوها، ناوچه‌ها دارد که در کنار بحث اقتدار و قدرت، مهربانی و تلاش برای بهبود شرایط ساحل نشینان را دارد.

وی تاکید کرد: به اعتقاد ما روی هویت نیروی دریایی بیشتر از این هم می‌توان کار کرد. نیاز است روی پتانسیل نیروی دریایی تحقیق و بررسی داشت برای مضامین مختلف از زندگی و مراوده تفنگداران دریایی با ساحل نشینان گرفته تا بحث‌های آموزشی، موضوعات داخلی نیروی دریایی یا خاطرات دفاع مقدس و با تم‌های مختلف ... اما آنچه حایز اهمیت است داشتن پتانسل موجود در این سناریوها است. طبیعتا تولید یک نمونه با هدف نزدیک کردن افکار تصمیم گیران این مبحث ضروری به نظر می رسد و ما هم نمونه‌های بسیاری از کارهای انیمیشن مرتبط با دریا جمع آوری و مطالعه کردیم و سعی داریم چند پیشنهاد تکنیکی و محتوایی به نیرو بدهیم تا با انتخاب یکی از آنها و تولید یک کار کوتاه نظرات همه تجمیع شده و سپس گام های بعدی کلید بخورد.

محمد حمزه زاده رییس سازمان سینمایی حوزه هنری در این دیدار ضمن قدرشناسی از فعالیت‌های نیروی دریایی جمهوری اسلامی گفت: خوشبختانه، درک فرهنگی و شناخت جنس فعالیت فرهنگی هنری در نیرو دریایی وجود دارد و بسیار جدی هم وجود دارد؛ چند بارهم از تحلیل‌های صریح رهبری معظم و ابراز رضایتی که نسبت به این فعالیت‌ها داشته اند نشان می‌دهدکه هوشمندی و ظرفیت‌های لازم از جهات مختلف در نیروی دریایی وجود دارد.

وی ادامه داد: در حوزه‌های مختلف در خصوص اهمیت و نقش نیروی دریایی بویژه در دفاع مقدس تاکنون در عرصه موسیقی و ادبیات کتاب‌های زیادی تولید شده بویژه برای نوجوانان یا ثبت خاطرات تاریخ شفاهی فرماندهان که همگی منظومه‌ای از فعالیت‌هایی را نشان می‌دهد در زمینه نیروی دریایی که به هم ربط پیدا می‌کند.

رییس سازمان سینمایی حوزه هنری بیان کرد: طرح‌های تولیدی زیادی با موضوع نیروی دریایی، جنگ‌های دریایی و فعالیت‌های این گروه در بخش‌های مختلف از جمله دفاع مقدس داریم که با اجازه نیروی دریایی می‌توانیم به تولید برسانیم و احتیاجی به سرمایه گذاری ما نیست و کار خودش سرمایه‌های لازم را دارد.

حمزه زاده در پایان گفت: بخش بزرگی از اقتدار جمهوری اسلامی در نیروی دریایی تجلی یافته است و در واقع پیشانی اقتدار و نمایش قدرت جمهوری اسلامی در خلیج فارس و مرزهای آبی، درحال حاضر نیروی دریایی و مرزبانی و امنیتی است که توسط این نیرو ایجاد شده است. قطعا، سینما نسبت به این بخش کم کاری داشته است. امید است مسیر این تولیدات مشترک گشوده شود تا زنجیره‌ای از محصولات مناسب و موثر متناسب جایگاه و شانیت نیروی دریایی به ثمر برسد.

کد خبر 4038484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha