۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۳۱

المپیاد ورزش همگانی دانشجویان پسر افتتاح شد؛

صدیقی: توسعه ورزش از مهمترین برنامه‌های وزارت علوم است

صدیقی: توسعه ورزش از مهمترین برنامه‌های وزارت علوم است

رییس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد توسعه ورزش در دانشگاه‌ها از مهمترین برنامه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مجتبی صدیقی در جریان مراسم افتتاحیه اولین المپیاد ملی ورزش همگانی دانشجویان پسر دانشگاه های سراسر کشور با بیان اینکه وضعیت ورزش در دانشگاه ها نیازمند توجه و برنامه ریزی گسترده تری است، افزود: توسعه و ترویج هر چه بیشتر ورزش در میان قشر عظیم جمعیت دانشجویی کشور از مهمترین برنامه های وزارت علوم طی سال های اخیر بوده و امیدوارم با اجرای برنامه هایی همچون المپیاد ورزش همگانی دانشگاه ها شاهد رشد روزافزون ورزش در دانشگاه ها و کاهش معضلات باشیم.

وی افزود: از دیگر اقدامات صورت گرفته تجهیز خوابگاه ها به سالن های بدنسازی و ورزشی است که این امر نقش ویژه ای در سوق دادن دانشجویان به سمت ورزش و پرشدن اوقلت فراغت آن ها دارد.

محمد پورکیانی مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم نیز طی سخنانی با تاکید بر نقش و جایگاه ورزش در افزایش شادابی و نشاط میان دانشجویان گفت: توجه ویژه به توسعه ورزش همگانی در دانشگاه ها به عنوان راهبرد اصلی در برنامه ششم توسعه ورزش دانشگاه ها مد نظر قرار گرفته و در این راه از ظرفیت و پتانسیل ورزش کشور نیز استفاده خواهد شد.

مدیر کل تربیت بدنی‌وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در راستای توسعه ورزش همگانی در دانشگاه ها، مسابقات ورزش همگانی در رشته های مختلف از سال تحصیلی جدید در ۱۰ منطقه آموزش عالی کشور برگزار خواهد شد.بدون شک ادامه برگزاری المپیاد ورزش همگانی دانشگاه ها بصورت ملی نیز نقش بسزایی در ترغیب دانشجویان به سمت فعالیت های ورزشی خواهد داشت.

مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران نیز با خوش آمدگویی به ورزشکاران حاضر در المپیاد ملی ورزش همگانی دانشگاه های سراسر کشور به میزبانی دانشگاه تهران گفت: دانشجو باید در محیطی شاد و پویا به دنبال کسب علم و آبادلنی کشور باشد. کسانی که فکر می کنند دانشجو باید سرش در لاک خودش باشد و هیچ کاری نکند اشتباه می کنند. بدون شک انجام فعالیت های ورزشی نقش مهمی در شادابی و نشاط هر چه بیشتر دانشجویان به عنوان آینده سازان کشورمان دارد.

علی حبیب اللهی مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه تهران نیز طی سخنانی با تاکید بر آمادگی کامل دانشگاه تهران برای میزبانی از المپیاد پسران گفت: ورزش یکی از راهکارهای اساسی برای کاهش معضلات اجتماعی در دانشگاه ها و مشکلات روحی و جسمانی دانشجویان دارد و مدیران دانشگاه تهران نیز همواره در میزبانی رقابت های مختلف ورزش دانشجویی و کمک به این حوزه پیشگام بوده اند.

اولین المپیاد ملی ورزش همگانی دانشجویان پسر دانشگاه های سراسر کشور با حضور ۹۵ تیم و در ۶ رشته ورزشی به میزبانی دانشگاه تهران به مدت ۳ روز برگزار می شود.

المپیاد ورزشی دختران دانشجو نیز هفته گذشته در دانشگاه تهران برگزار شد.
 

کد خبر 4039572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha