۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۹:۵۷

مسئول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

سه میلیارد ریال بودجه به فعالیت های قرآنی استان مرکزی اختصاص یافت

سه میلیارد ریال بودجه به فعالیت های قرآنی استان مرکزی اختصاص یافت

اراک- مسئول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: امسال سه میلیارد ریال اعتبار به فعالیت های قرآنی در استان مرکزی اختصاص یافته است که نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت ‌الاسلام محمدرضا شفیعی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی فعالیت های قرآنی ادارات تبلیغات اسلامی استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: امسال سه میلیارد ریال اعتبار برای حوزه قرآنی استان پیش بینی شده که دو میلیارد آن از محل اعتبارات فصل پنج اداره کل تبلیغات و یک میلیارد ریال نیز طبق تفاهم نامه از سوی سازمان دارالقرآن کریم اختصاص می یابد و اگرچه شاید ایده آل نباشد اما نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن را در استان شروع کردیم که آزمون آن در اردیبهشت ماه انجام و نتایج اعلام شد و در شهریور ماه نیز آزمون های شفاهی اجرا می شود.

شفیعی خاطر نشان ساخت: امسال ۷۵ کلاس در طرح با قرآن در رمضان برگزار شد که مورد استقبال قرار گرفته و همچنین پنج هزار نفر از معتکفین استان در مسابقه کتبی مفاهیم و ترجمه قرآن، شرکت کردند.

مسئول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: طرح با قرآن در رمضان، محافل انس با قرآن و ترجمه و تفسیر قرآن از کارهایی بود که در ماه مبارک رمضان انجام شد و ۴۰۰میلیون ریال نیز برای آن هزینه شد.

وی تشریح کرد: همچنین سه کارگاه سبک زندگی با حضور اساتید کشوری برپاشد و استقبال خوبی از طرف مردم و مسئولان به عمل آمد.

شفیعی اظهار داشت: امسال برای کلاس های قرآنی که شامل دوره های آموزش عمومی، متوسطه و تخصصی در رشته های مختلف است، 500میلیون ریال اعتبار درنظر گرفته شده و قرار است هفت هزار نفر تحت پوشش این آموزش ها قرار گیرند که مقدمه ای برای طرح تربیت معلم است.

مسئول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: اقدام دیگر استعدادیابی و پرورش استعدادهای قرآنی است که در آن نخبه ها و استعدادهای نوجوان، شناسایی و تعلیم داده شوند.

وی گفت: در حوزه جذب مدرسان نیز، استان از مدرسان روخوانی و روانخوانی اشباع شده و بهتر است در دیگر زمینه ها مثل صوت و لحن، حفظ و... مدرس جذب شود و همچنین باید از ظرفیت روحانیون مستقر در استان مرکزی نیز بهره جست و دوره های آموزش تربیت معلم برای آنها برگزار شود که اعتبار خوبی به این بخش اختصاص داده شده است.

مسئول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی خاطر نشان ساخت: مجمع خیرین قرآن در استان فعال شده و باید از ظرفیت آن در زمینه اشاعه و ترویج فرهنگ قرآنی استفاده کرد.

شفیعی اضافه کرد: امسال چاپ و اهدای شش هزار جلد قرآن در استان در دستور کار است که دو هزار جلد آن آماده شده و چهار هزار جلد بقیه تا پایان شهریور چاپ و در مناطق محروم توزیع خواهد شد.

کد خبر 4040181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha