۳ مرداد ۱۳۹۶، ۸:۰۳

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

بررسی مشکل صادرات تخته نرد/نشست های کشوری در استانها برگزار شود

بررسی مشکل صادرات تخته نرد/نشست های کشوری در استانها برگزار شود

سنندج- معاون رئیس جمهور با بیان اینکه به شخصه مشکلات صادر شدن تخته نرد را بررسی می کنم، گفت: به منظور رشد گردشگری مسئولان می توانند نشست های کشوری در استان ها برگزار کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا احمدی پور شامگاه دوشنبه در نشست با فعالان اقتصادی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان که در استانداری کردستان برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری چنین نشست هایی ایراد نقطه نظرات فعالان و توجه ما به عنوان بخش دولتی به منظور رفع این مشکلات است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه تصدی گری نباید در دست دولت باشد، اظهار داشت: رونق گردشگری را باید به عنوان یک اصل شناخت و تصدی گری آن را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی با اشاره به اینکه پیشران توسعه گردشگری بخش خصوصی است، افزود: دستگاه دولتی در تلاش برای توسعه گردشگری است و اگر در این راه نیز موفق نشد سر ماه حقوق خود را در یافت می کند و ممکن است زیاد به این مسئله توجه نکند اما افراد در بخش خصوصی به طور جد در تلاش برای رسیدن به این توسعه هستند.

احمدی پور گفت: در این کشور مشکلات قانونی وجود ندارد  و هر کدام از افراد برای انجام کار خود از قانون ایراد می گیرند اما در بعضی موارد مشکلاتی در قانون وجود دارد که باید با کمک  راهکار های شما فعالان این نواقص رفع شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد: متاسفانه بعضی از استان ها به عنوان مقصد گردشگری قرار نگرفته اند و این تنها خاص کردستان نیست.

وی افزود: باید از این به بعد در تلاش برای تولید محتوا و پخش در سطح ملی و بین المللی شد و به پخش در شبکه استانی بسنده نکرد تا گردشگران با دیدن این آثار مقاصد خود را تغییر دهند.

احمدی پور با بیان اینکه جلسات و نشست های کشوری ضرورتی ندارد که در پایتخت برگزار شود، گفت: مسئولان کشوری می توانند همایش ها و نشست های دولتی خود را در استان های کشور برگزرار کنند چون خود این مسئله به تبلیغ برای استان، توسعه و جذب گردشگر کمک خواهد کرد.

معاون رئیس جمهور عنوان کرد: در سال ۲۰۱۸ تبریز میزبان گردشگران خارجی و داخلی است که باید استان کردستان با مشارکت و انجام مذاکره با این استان به توفقی برسند که کردستان نیز در این گردهمایی شرکت داشته و آثار خود را به نمایش بگذارد.

وی  به استفاده از ظرفیت فضای مجازی تاکید کرد و گفت: فضای مجازی گسترش چشم گیری در مسان مردم داشته است و بسیار خوب می توان از این ظرفیت در راستای تبلیغ و جذب گردشگر های داخلی و حتی خارجی برای توسعه گردشگری در این استان و کشور بهره برد.

احمدی پور گفت: طبق آمار سال ۹۵ کردستان، ایلام و کرمانشاه جزو سه استان با آمار بیکاری زیاد در کشور هستند که سازمان در تلاش برای رشد و رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار در حوزه گردشگری در  این استان ها است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: با تولید بانک اطلاعاتی از فارغ التحصیلان بیکار مرتبط با رشته های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می توان آنها را در اولویت به منظور به کارگیری آنها در سازمان قرار داد.

وی افزود: فارغ التحصیلان افراد با دانش اما بی سرمایه هستند که باید به آنها فرصت کار داد، چون این افراد نسل های بعدی برای ادامه این راه هستند.

احمدی پور گفت: در صورتی که منطقه یا شهری به ثبت جهانی می رسد مقصد بسیاری از گردشگران خارجی قرار می گیرد و سازمانی مانند شهرداری اگر برای صدور هتل تسهیل گری هایی انجام دهد اطمینان دارد که با جذب گردشگر این مخارج جبران خواهد شد پس باید در ابتدا به فکر اصلاح زیر ساخت ها بود تا این استان نیز مقصد گردشگران قرار بگیرد.

معاون رئیس جمهور عنوان کرد: ورود گردشگر یعنی امنیت و سرمایه گذاری در این زمینه به معنای تامین امنیت و این رویکرد کلی دولت است و با تمام توان این مهم را حمایت می کند.

وی با بیان اینکه به شخصه بحث صادرات تخته نرد را بررسی می کنم، افزود:  این یک هنر و صنعت دست است که ارزشمند و می تواند برای این استان تولید ثروت کند و نباید یک سری اعتقادات مانع تولید ثروت برای این استان بیکار شود.

کد خبر 4040233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha