۳ مرداد ۱۳۹۶، ۸:۴۵

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس:

اعتبارات و امکانات حوزه محیط زیست در استان مرکزی باید افزایش یابد

اعتبارات و امکانات حوزه محیط زیست در استان مرکزی باید افزایش یابد

اراک- نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: اعتبارات و امکانات محیط زیست در استان مرکزی باید افزایش یابد تا از این طریق شرایط مساعدتری برای پیگیری برنامه های این حوزه فراهم شود.

به‌ گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر کریمی روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل و معاونان اداره کل محیط زیست استان مرکزی در اراک اظهار داشت: استان مرکزی به‌ سبب صنعتی بودن آن، با یکی از چالش‌های جدی که آلودگی‌های ناشی از صنایع می باشد روبرو است و از سوی دیگر به‌سبب تولید مواد و ضایعاتی که برای طبیعت مضر است، از زباله‌های شهری گرفته تا زباله‌های صنعتی و گازهای خطرناک نیاز دارد که تمهیداتی برای بهبود وضعیت محیط زیست آن اندیشیده شود.

وی افزود: موضوع محیط زیست به هیچ‌وجه قابل مسامحه نبوده و این عرصه به هیچ وجه عرصه‌ای نیست که ملاحظات مباحث دیگر را بخواهیم در آن مطرح کنیم، در واقع باید بدون هیچ ملاحظه‌ای وظایف قانونی که برعهده سازمان محیط زیست گذاشته شده، پیگیری شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سرمایه‌هایی که در محیط زیست وجود دارد، داشته های ارزشمند جهان خلقت بوده و متعلق به آیندگان است و هیچ یک از ما حق نداریم حرکتی یا عملکردی و تصمیمی داشته باشیم که این سرمایه طبیعی آسیب ببیند.

کریمی خاطرنشان ساخت: موضوع محیط زیست و حفاظت از آن مساله ای بسیار مهم و اساسی و چندبعدی است، زیرا با سلامت و آینده بلندمدت جامعه سر و کار دارد، پس بایستی مورد توجه قرار گیرد؛ اخیرا قانون جامع هوای پاک تصویب شده که امید است اجرای آن بتواند تحول مطلوبی را در این عرصه به‌ وجود آورد.

وی تصریح کرد: در استان مرکزی برخی صنایع، وظیفه قانونی خود در رابطه با محیط زیست را انجام نمی دهند، اینکه صنایعی بخواهند به روش‌های غیرعلمی اصرار بر آلاینده نبودن مجموعه خود داشته باشند پذیرفتنی نیست.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به پیچیدگی‌هایی که موضوع آلودگی و انواع مختلف آن دارد، داشتن رویکرد علمی و تخصصی در این حوزه و استفاده از تجهیزات و امکانات به‌روز برای پایش محیط زیست و رفع آلودگی‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد، راهگشا بوده و تاثیرگذار است.

کریمی گفت: اعتبارات اداره کل محیط زیست استان مرکزی بایستی تقویت شود تا وظیفه سنگینی که بر دوش این مجموعه است با مقدورات، اعتبارات و امکانات آن انطباق داشته باشد و مسائل رفاهی و حقوق پرسنل به نحو مناسب مدیریت شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک برای صنایع تکالیفی مشخص شده که باید نسبت به انجام آن در راستای حفظ سلامت مردم اقدام کنند و اداره کل محیط زیست و مسئولان استان نیز بایستی در این رابطه پیگیر باشند.

کد خبر 4040293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha