۳ مرداد ۱۳۹۶، ۸:۴۴

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) خبر داد؛

برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در ۲۷۰۰ نقطه از جهان

برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در ۲۷۰۰ نقطه از جهان

قم - مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در ۲۷۰۰ نقطه از جهان از رشد ۸۰ درصدی برنامه‌های این دوره از جشنواره امام رضا(ع) خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر شیخ در مراسم خطبه خوانی میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) که صبح سه‌شنبه در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های بنیاد بین المللی امام رضا(ع) اظهار کرد: این بنیاد در بیش از ۲۷۰۰ نقطه در سراسر گیتی فعال و در زمینه‌های مختلف فرهنگی اقدام به فعالیت کرده است.

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) با اشاره رشد چشم‌گیر فعالیت این بنیاد در این دوره جشن‌های دهه کرامت، افزود: آنچه در جشنواره پانزدهم تفاوت‌هایی ایجاد کرده است این است که برنامه‌ها از ۱۷۸ برنامه به ۳۳۲ برنامه افزایش یافته و با رشد ۸۰ درصدی مواجه بوده است.

وی به آثار رسیده به دبیرخانه بنیاد بین المللی امام رضا(ع) هم اشاره کرد و گفت: آثاری که به دبیرخوانه جشنواره رسیده ۹۲۹ هزار و ۴۷۹ اثر بوده است که نسبت به دوره قبلی با رشد ۸۰ درصدی مواجه بوده است.

شیخ، همکاری نهادهای مختلف را از عوامل موفقیت و فراگیری این بنیاد برشمرد و تصریح کرد: نهادهای همکار با بنیاد امام رضا(ع) از ۴۲ هزار نهاد به بیش از ۲۰۰ هزار نهاد رسیده است.

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) مردمی کردن جشنواره در این دوره را از توفیقات این جشنواره دانست و تأکید کرد: برگزاری جشنواره‌های مردمی در مناطق محروم و دور افتاده و مشارکت اقلیت‌های دینی و اهل سنت در این دوره، جشنواره امام رضا(ع) را به اهداف اصلی خود نزدیک‌تر کرده است اما هنوز راه زیادی باقی مانده است.

وی از برگزاری سه همایش بین المللی همزمان با دهه کرامت در مشهد مقدس خبر داد و افزود: همایش بین المللی بانوان مروج فرهنگ رضوی، همایش بین المللی خادمان مروج فرهنگ رضوی و اختتامیه جشنواره رضوی در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

شیخ ادامه داد: به مناسبت سال ۲۰۱۷ و انتخاب مشهد مقدس به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام، شاهد برگزاری نشست‌ها علمی با محوریت معنویت و عقانیت در کشورهای عراق، افغانستان، لبنان، اندونزی، هند، پاکستان، روسیه و برزیل خواهیم بود.

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) افزود: این اقدامات حاصل تلاش جمعی ۱۰۰ هزار نفری در کل نقاط عالم است که این جشنواره را مدیریت می‌کنند و این توفیقات تنها با هم دلی و همراهی همه در راستای یک هدف و یک اعتقاد به وجود آمده است.

کد خبر 4040321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha