۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۴۶

در حاشیه بازدید از واحدهای دانش‌بنیان آذربایجان‌شرقی عنوان شد؛

فعالیت واحدهای تولیدی دانش‌بنیان لازمه حرکت در مسیر نوآوری وتوسعه

فعالیت واحدهای تولیدی دانش‌بنیان لازمه حرکت در مسیر نوآوری وتوسعه

تبریز - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: زمانی می‌توانیم در مسیر نوآوری و توسعه قرار بگیریم که فعالیت واحدهای تولیدی ما دانش‌بنیان باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی به همراه معاون سیاسی امنیتی استانداری از واحدهای «ماشین‌آلات صنایع خشکبار تبریز کار»، «شیمی پژوهش صنعت» و «شهرک صنعتی سهند آذران» بازدید کرد و در جریان روند فعالیت‌ها، مسائل و مطالبات آنها قرار گرفت.

فعالیت واحدهای تولیدی دانش‌بنیان لازمه حرکت در مسیر نوآوری و توسعه

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: واحدهای نوآورانه و دانش‌بنیان ارزش افزوده، سودآوری و امکان صادرات به مراتب بیشتری نسبت به سایر واحدها دارند و هیچ مشکلی نمی‌تواند مانع توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان شود.

داود بهبودی شامگاه دوشنبه در حاشیه بازدید از این واحد های صنعتی دانش‌بنیان و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سرمایه و ارزش افزوده عنصر خاصی نیست که متعلق به منطقه خاصی باشد؛ بلکه همت، ابتکار و خلاقیت واحدهای تولیدی است که تعیین کننده میزان جذب سرمایه و ایجاد ارزش افزوده است.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم موانع سیستمی رونق و توسعه تولید را از بین ببریم، افزود: آینده از آن شرکت‌های دانش‌بنیان است و تنها زمانی می‌توانیم در مسیر نوآوری و توسعه قرار بگیریم که فعالیت واحدهای تولیدی ما دانش‌بنیان باشد.

بهبودی در ادامه با اشاره به روند تکمیل شهرک صنعتی سهند آذران و فعالیت‌های رو به رشد و امیدوارکننده انجمن برق و الکترونیک استان در این شهرک، اذعان داشت: در این تشکل علاوه بر سایر مزیت‌ها، همگرایی و تعامل مناسبی بین اعضا وجود دارد و می‌تواند الگوی سایر تشکل‌های صنعتی و صنفی باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: زیرساخت‌های شهرک صنعتی برق و الکترونیک مثل آب، برق، و گاز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تقریبا به طور کامل فراهم شده و این شهرک در آینده می‌تواند فرصت‌های مطلوبی نصیب استان کند؛ امیدواریم تجربه مدیریت نوین این شهرک به سایر شهرک‌های صنعتی انتقال یابد.

لزوم توجه به تخصص، ایده و سرمایه بخش خصوصی برای اداره اقتصاد جامعه

معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی نیز در حاشیه این بازدیدها به خبرنگاران گفت: صنایع های‌تک از تجربه افراد متخصص، تحصیلکرده و صاحب فکر بهره می‌برند و قابل مقایسه با سایر صنایع نیستند.

سعید شبستری خیابانی افزود: تجربه نشان می‌دهد اقتصاد دولتی در دنیا شکست خورده و دولت باید سیاستگذار، ناظر و زمینه‌ساز باشد تا فعالان بخش خصوصی بتوانند با تخصص، ایده و سرمایه خود اقتصاد جامعه را اداره کنند.

کد خبر 4040523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha