۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۴۱

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس عنوان کرد؛

ریزش فرصت‌های شغلی صنعتی درمرکزی/تثبیت مشاغل موجود در اولویت باشد

ریزش فرصت‌های شغلی صنعتی درمرکزی/تثبیت مشاغل موجود در اولویت باشد

اراک- نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: در استان مرکزی شاهد کاهش شدید مشاغل حوزه صنعت هستیم، بنابراین تثبیت شغل های موجود باید نسبت به ایجاد مشاغل جدید، در اولویت باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی ظهر سه شنبه در نشست شورای اداری استان مرکزی که با حضور علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اراک برگزار شد، اظهار داشت: استان مرکزی پیشینه صنعتی طولانی مدتی دارد و استانی کارگری محسوب می شود.

وی افزود: طبق آمار سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر ۳۷۴ هزار نفر بیمه شده و مستمری بگیر اصلی در استان مرکزی داریم که با احتساب افراد تحت تکفل، ۵۲۴ هزار نفر هستند که این تعداد ۶۵ درصد جمعیت استان است.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس تصریح کرد: عمده صنایع استان در دهه های ۴۰ و ۵۰ در اراک، ساوه و شهرهای دیگر ایجاد شده است، در واقع نسل سوم کارگران در این صنایع مشغول به کار هستند.

کریمی ادامه داد: دو نسل قبلی نیز بازنشست شده و تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند که در سه هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ و سایر بخش های غیر صنعتی کار کرده اند و جمعیت هیچ استانی به این اندازه به سازمان تامین اجتماعی وابسته نیست.

وی اظهار داشت: بررسی روند منابع و مصارف سازمان تامین اجتماعی در استان مرکزی نشان می دهد که طی چند دهه گذشته همواره مازاد منابع داشته ایم و مبالغ واریزی استان مرکزی به سازمان تامین اجتماعی بیش از مصارف این سازمان در استان بوده است.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس تشریح کرد: البته در سه سال اخیر این نسبت برابر شده و گاها مصارف نسبت به منابع افزایش پیدا کرده، سالانه ۱۲۵ میلیارد تومان از منابع استان به سازمان تامین اجتماعی تزریق می شود و همه این موارد حاکی از رسالت سنگین این سازمان است.

کریمی بیان کرد: این ۶۵ درصد از جمعیت استان مرکزی که تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند باید بتوانند در حوزه درمان خدمات لازم را بگیرند و در حال حاضر این سازمان سه  بیمارستان در اراک، ساوه و شازند دارد که تعداد تخت های آن ها متناسب با این حجم این تعداد افراد تحت پوشش و نیاز این بیمه نیست.

وی افزود: طبق سخنان وزیر بهداشت نیز استان های البرز و مرکزی بدترین وضعیت را در خصوص نسبت تخت های بیمارستانی به جمعیت دارند و این کمبود محسوس است.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس خاطرنشان ساخت: علی رغم این که عمده مجتمع های فرهنگی، ورزشی و رفاهی در دهه ۷۰ در کشور احداث شد، متاسفانه استان مرکزی حتی در این حوزه ها نیز دچار مشکل و کمبود است و اگرچه در بعضی موارد پروژه ها تبیین شده اند اما عملیات اجرایی برای آن ها آغاز نشده است.

کریمی گفت: در استان مرکزی تقریبا تمام وظایف بهزیستی در حوزه معلولان، ایتام و سالمندان به موسسات خیریه و بخش خصوصی واگذار شده و انتظار این است که به این موسسات خصوصی که بار دولت را به دوش می کشند کمک ویژه شود.

وی ادامه داد: بالاترین نرخ بیکاری در استان مربوط به شهرستان های اراک و خمین است و کاهش شدیدی را در حوزه مشاغل صنعتی شاهد بودیم، اما صیانت از مشاغل موجود و تثبیت آنها باید در اولویت نسبت به ایجاد مشاغل جدید باشد و حل مشکلات بخش صنعتی رشد سریع و چشمگیری را بدون نیاز به سرمایه گذاری های جدید به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 4040728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha