۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۵۵

رئیس سازمان بهزیستی کشور:

سالیانه ۳۰ هزار معلول در کشور متولد می‌شوند

سالیانه ۳۰ هزار معلول در کشور متولد می‌شوند

بوکان- رئیس سازمان بهزیستی کشور از تولد سالانه ۲۵ تا ۳۰ هزار نوزاد معلول در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان محسنی بندپی ظهر پنجشنبه در آیین بهره برداری از اورژانس اجتماعی بوکان با بیان اینکه بر این اساس سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت در برنامه ششم مکلف شده‌اند که با توسعه آزمایشگاه‌های بررسی اختلالات ژنتیکی، از بروز این مشکل پیشگیری کنند افزود: توسعه شهرنشینی، رشد سریع تکنولوژی، تحولات در ساختار فرهنگ‌ها و تغییرات در سبک زندگی، باعث رشد آسیب‌های اجتماعی در کشور شده است.

وی ادامه داد: در برنامه‌های اول تا پنجم توسعه به بخش سلامت جسمی توجه زیادی شد و نتایج مطلوبی مانند کاهش مرگ و میر کودکان زیر یک سال به‌ست آمد و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، همکاری مناسبی میان دولت و مجلس برای تدوین برنامه ششم توسعه در فصل حوزه سلامت اجتماعی شکل گرفت.

بندپی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه، با بررسی‌های کارشناسی و مبتنی بر شواهد، به مسائل اجتماعی توجه شده است و محوریت کار در حوزه سلامت اجتماعی به سازمان بهزیستی واگذار شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در مورد طلاق و اعتیاد گفت: این دو موضوع واقعیتی پیچیده و پدیده‌ای چند وجهی هستند و با همکاری همه نهادها و وزارتخانه‌ها بتوان شیب رو به‌رشد آن‌ها را مهار کرده و در یک برنامه زمان بندی شده طولانی مدت کاهش یابند.

محسنی بندپی با اعلام این که دو طرح بزرگ اجتماعی در کشور در حال اجرا است، افزود: نظام مراقب‌های اجتماعی از دانش‌آموزان با همکاری ۹ نهاد و وزارتخانه برای افزایش مهارت‌های زندگی دانش‌آموزان، توانمندسازی، حمایت‌های اجتماعی و روانی، تقویت عوامل محافظ، کاهش عوامل خطر از نقطه شروع اجرا می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه دومین طرح در حال اجرا، مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان برای آگاه سازی و حساس سازی آنان برای آینده است افزود: یکی از محوری‌ترین اهداف انقلاب اسلامی، برقراری عدالت اجتماعی است که طرح بیمه سلامت همگانی در دولت یازدهم برای برقراری عدالت در جامعه اجرا شد.

وی گفت: سازمان بهزیستی سه استراتژی پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی، توانمند سازی و ارتقای کیفیت خدمات و استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی و خیرخواهانه نیکوکاران را دستور کار دارد.

بندپی  از تصویب تجهیز مرکز DIC بوکان، ارتقای سطح مرکز اورژانس اجتماعی این شهرستان پس از یک ماه فعالیت از تیپ سه به تیپ دو، افزایش یارانه مرکز نگه‌داری از سالمندان از ۲۰ شهریورماه سالجاری، اختصاص اعتبار برای توانمندسازی ۲۰ گروه مالی خرد در بوکان خبر داد.

وی احداث سالن ورزشی برای معلولین شهرستان در صورت همکاری خیرین، افزایش تعداد نیروی کار مراکز، پرداخت اجازه بهای ماهیانه مرکز اشتغال و حرفه آموزی معلولین توسط بهزیستی، پرداخت مستمری ماهیانه و مناسب سازی محل سکونت برای خانواده‌های ۳۰ معلول در بوکان که در منزل نگه‌داری می‌شوند و اجرای طرح CBR شهری را از دیگراین طرح های اجرا شده برشمرد.

کد خبر 4042967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha