۶ مرداد ۱۳۹۶، ۷:۱۸

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی:

تقسیم غیراصولی آب وضعیت کردستان را بحرانی کرده است

تقسیم غیراصولی آب وضعیت کردستان را بحرانی کرده است

قروه- نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس از قانون تأمین آب شرب در برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: تقسیم ناعادلانه آب، وضعیت کردستان را نامناسب کرده و انتقال آن به دیگر شهرها اصولی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، علیمحمد مرادی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در نشست شورای اداری بخش دلبران از توابع شهرستان قروه از ایجاد قانونی در برنامه ششم توسعه برای تأمین آب شرب قروه خبر داد و اظهار داشت: تخصیص آب شرب قروه و دهگلان صورت گرفته و به دنبال لحاظ کردن ردیف بودجه برای انتقال آب به این دو شهرستان هستیم.

به گفته وی تأمین آب همدان از سدهای ژاوه و آزاد اصولی نبوده و تعریف آب قروه برای خارج از شهرستان منطقی و استاندارد نیست.

وی از نبود نظارت اصولی در دوره های قبل برای تقسیم ناعادلانه آب کردستان به استان های همجوار احساس تأسف کرد و گفت: اگر در دوره های قبل در مجلس از انتقال و تقسیم آب استان کردستان دفاع و اقدام لازم صورت گرفته بود اکنون به این بحران کم آبی دچار نمی شدیم.

مرادی در ادامه نسبت به مطالبات در خصوص پروژه های عمرانی، از دو برابر شدن بودجه عمرانی در کنار تعریف ردیف بودجه برای بازسازی قنات ها در برنامه ششم توسعه خبر داد و آن را فرصت خوبی برای بهره گیری و رسیدن به توسعه دانست.

وی همچنین به افزایش سرانه ورزش در برنامه ششم توسعه با استفاده از ۲۷ درصد مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد.

مرادی درآوردن خواسته های مردم را به قانون یکی از اولویت های خود دانست و تأکید کرد: در کمیسون کشاورزی مجلس ۱۲ ماده قانونی از جمله پرداخت دیرکرد و خسارت به کشاورزان در صورت پرداخت نکردن به موقع وجه گندم وضع شده است.

این نماینده مجلس پرداختن به کارهای زیربنایی را مهمترین ویژگی یک مسئول عنوان کرد و بر همکاری و تعامل مسئولان برای حل مشکلات بخش دلبران تأکید کرد.

کد خبر 4042994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha