۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۰۹

امام‌جمعه بجنورد:

رقیب تراشی برای نماز جمعه کارشکنی است/ جوانان کارآفرین باشند

رقیب تراشی برای نماز جمعه کارشکنی است/ جوانان کارآفرین باشند

بجنورد- امام‌جمعه بجنورد گفت: برخی برای نماز جمعه رقیب تراشی می‌کنند و بابرپایی جمعه‌بازار، نمایشگاه، کلاس‌ آموزشی مدیران وغیره به‌طور غیرمستقیم مانع نمازجمعه می شوند که این عمل کارشکنی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد،  از نماز جمعه به‌عنوان سفره‌ای معنوی یادکرد که امام خمینی(ره) آن را گسترد و شهدا تثبیتش کردند.

حجت‌الاسلام یعقوبی بابیان اینکه گاهی زندگی‌ها دچار غفلت می‌شود، گفت: نماز جمعه غفلت زدایی می‌کند و منشأ خیر در زندگی می‌شود.

وی با گلایه از برخی برنامه‌هایی که موازی با برگزاری نماز جمعه در سطح استان برگزار می‌شود، عنوان کرد: تأکید قرآن بر باشکوه برگزار کردن نماز جمعه است.

وی با اشاره به برپایی جمعه‌بازارها، نمایشگاه‌های مختلف و نیز کلاس‌های آموزشی که برخی مدیران برگزار می‌کنند،   تصریح کرد: این فعالیت‌ها رقیب تراشی برای نماز جمعه و کارشکنی غیرمستقیم است.

جوانان مهارت آموزی کنند و کارآفرین باشند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی ضمن گرامیداشت روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، گفت: جوانان در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای مهارت بیاموزند تا برای اشتغال خود با مشکل مواجه نشوند.

حجت‌الاسلام یعقوبی خطاب به جوانان توصیه کرد: منتظر کار دولتی و استخدام نباشید، چراکه میزهایی که منتظر خلوت شدن آن‌ها هستید گویا چسب‌دوقلو دارد و به این زودی‌ها برای شما خالی نمی‌شود، بنابراین به فکر مهارت‌آموزی و کارآفرینی برای خود باشید.

وی با اشاره به در پیش بودن ولادت امام رضا(ع) گوشه‌ای از سیره این امام همام را نیز موردبحث قرارداد و افزود: یکی از کمک‌های امام رضا(ع) به جامعه اسلامی، یاری‌رساندن به ضعفای فکری بود.

وی بابیان اینکه سه نوع ضعیف در جامعه وجود دارد که نیازمند یاری‌رساندن هستند، تصریح کرد: گاهی ضعف جسمی است، گاهی مالی و گاهی هم‌فکری که باید به هر سه نوع این ضعفا کمک کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی بهترین عبادت‌ها ازنظر پیامبر اسلام(ص) را دنباله‌روی از حلال برشمرد و اظهار کرد: اسلام در حوزه مدیریت هم‌مرز تعیین کرده است، بر این اساس مدیری که خودش را لایق نمی‌بیند و برای انجام کاری توان کافی را ندارد نباید مسئولیتی را بپذیرد.

حجت‌الاسلام یعقوبی تصریح کرد: در حوزه کسب‌وکار هم باید این مسئله موردتوجه قرار بگیرد، چراکه در غیر این صورت مرتکب حرام می‌شویم.

وی با تأکید بر رعایت انصاف و عدالت در برابر مشتری، عنوان کرد: رعایت حلال و دوری از حرام در ادارات و از سوی کارمندان نیز باکار به‌موقع و کم نکردن از زمان کار، نمود پیدا می‌کند.

وی همچنین در آستانه برگزاری جشنواره تئاتر رضوی به میزبانی خراسان شمالی، نمازگزاران و عموم مردم استان را به استقبال از این رویداد بزرگ فرهنگی فراخواند و اظهار کرد: چند سال است که این جشنواره در بجنورد برگزار می‌شود و پیشرفت‌های خوبی نیز داشته است.

امام‌جمعه بجنورد عنوان کرد: هنرمندانی از سراسر کشور به خراسان شمالی می‌آیند و سیره امام رضا(ع) را با زبان هنر و در قالب تئاتر معرفی می‌کنند که لازم است جوانان به این وادی وارد شوند تا شادی‌های سالم و پیام‌آور در جامعه ترویج شود.

کد خبر 4043432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha