۷ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۰۸

رئیس هیئت مدیره فرودگاه های کشور:

فرودگاه ها آماده خدمات رسانی به حجاج هستند

فرودگاه ها آماده خدمات رسانی به حجاج هستند

رئیس هیئت مدیره فرودگاه های کشور، از آمادگی کامل فرودگاه ها جهت خدمات رسانی به حجاج در ایام حج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رحمت الله  مه آبادی رئیس هیئت مدیره فرودگاه های کشور در مصاحبه با میقات ویژه برنامه حج تمتع رادیو گفت و گو درباره سازمان ناوبری هوایی کشور گفت: شرکت ناوبری هوایی کشور مالکیت ۵۴ فرودگاه کشور بزرگ را بر عهده دارد و کل آسمان ایران را مدیریت می کند. دو دیسیپلین بر این شرکت حاکم است، دیسیپلین ملی و بین المللی. طبق ارزیابی های دولت سازمان فرودگاه های کشور مهم ترین، حساس ترین، پیچیده ترین، تخصصی ترین، بزرگ ترین و پر مسئولیت ترین نهاد دولتی است.

او اضافه کرد: برای انجام پروازها عوامل زیادی سهیم هستند از پلیس و وزارت اطلاعات گرفته تا سازمان آتش نشانی، امداد و تاسیسات. در مجموع ۷۰ سازمان به صورت مستقیم و غیر مستقیم در حمل و نقل هوایی دخیل هستند.

مه آبادی افزود: امسال نقل و انتقال  ۸۶ هزار حاجی از طریق سیستم هوایی کشور انجام می شود. این تعداد نسبت به سال ۹۴، ۳۶ درصد رشد داشته است. قرار است ۵۰ درصد از پروازها از خطوط ایران و ۵۰ درصد دیگر از خطوط هوایی عربستان صورت گیرد. امسال فرودگاه بیرجند نیز به لیست فرودگاه هایی که در آن پروازهای حج انجام می شود، اضافه می شود. فرودگاه های امام خمینی(ره) تهران، مشهد، گرگان و اصفهان بیشترین زائر خانه خدا را خواهند داشت.

او بیان داشت: هیچ محدودیتی برای حضور همراهان حجاج در فرودگاه وجود ندارد. از همه زائران می خواهیم در زمان حضور در فرودگاه آرامش خود را حفظ کنند. کادر فرودگاه در صورت بروز مشکل به صورت پیامکی با زائران در ارتباط خواهند بود. به علاوه افرادی به عنوان راهنما در فرودگاه ها در صورت لزوم حجاج  را هدایت می کنند. 

رئیس هیئت مدیره فرودگاه های کشور تصریح کرد: ریسک در صنعت هوایی جایی ندارد. زمانی که احساس کنیم قدرت کنترل ریسک را نداریم پروازها لغو و یا با تاخیر انجام می شود. امسال تحولات بزرگی در صنعت هوایی رخ داده است، آن هم افزایش ۱۵ هزار کیلومتری خطوط هوایی است. کوتاه سازی، تقسیم سازی و ... باعث کاهش زمان پروازها و میزان سوخت شده است.

مه آبادی خاطر نشان کرد: همه زیرساخت ها برای خدمات رسانی به زائران مهیا است. از سال گذشته تا کنون طرح تحول خدمات رسانی به زائران را اجرا کردیم تا سطح سرویس دهی فرودگاه ها افزایش یابد. به علاوه ۱۲۱ پروژه جهت افزایش زیرساخت های فرودگاه ها در دست اقدام است و برنامه های راهبردی برای جذب سرمایه گذاری های خارجی نیز در حال انجام است.

کد خبر 4043818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha