۷ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۴۵

صرفه ۲۰ هزار میلیارد تومانی مدارس غیر دولتی برای دولت

صرفه ۲۰ هزار میلیارد تومانی مدارس غیر دولتی برای دولت

مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: جذب و اشتغال نیرو در مدارس غیر دولتی نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان صرفه اقتصادی برای دولت ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن مسعودی با حضور در برنامه پرسشگر گفت: تعداد ۲۶۲ هزار نفر در مدارس غیردولتی مشغول به کار هستند که ۷۰ درصد آنها، تحصیلات عالیه دارند.

وی افزود: تعداد ۶۲ هزار نفر از فرهنگیان بازنشسته و ۲۰۰ هزار نفر نیز معلم و نیروی آزاد هستند.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه جذب و اشتغال در مدارس غیر دولتی ضربه اقتصادی برای دولت دارد بیان کرد: اگر دولت بخواهد یک شغل ایجاد کند، نیاز به ۱۰۰ میلیون هزینه دارد اما مدارس غیردولتی با جذب افراد ۲۰ هزار میلیارد تومان صرفه اقتصادی برای دولت داشته است.

مسعودی با بیان اینکه مدارس غیر دولتی از تراکم زیاد کلاس های درس می کاهد اظهار داشت: برای نمونه اگر در منطقه یک تراکم یک مدرسه ۲۵ دانش آموز است اگر مدارس غیر دولتی را حذف کنیم به ۴۵ دانش آموز افزایش می یابد.

وی افزود: برخی از معلمان نیز، جز آمار۲۰۰ هزار نفری مدارس غیر دولتی هستند در صورتی که شاید تنها ۴ ساعت در این مدارس تدریس کنند یا از برخی از نهادها و مراکز به ا ین مدارس آمده اند.

مسعودی با تأکید بر اینکه شاغلان در مدارس غیر دولتی بیمه می شوند ادامه داد: در قانون جدید، کارکنان پاره وقت نیز مشمول بیمه شده اند در صورتی که در قانون قدیم چنین پیش بینی ای وجود نداشت.

وی خاطرنشان کرد: باید قانون مدارس غیر دولتی به تمام معنا اجرا شود و تمام افرادی که در مدارس غیردولتی شاغل هستند به حق و حقوق خود برسند.

مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: طبق ماده ۱۰ قانون دائمی شدن مدارس غیر دولتی، بانکها باید به صورت وام های قرض الحسنه به مدارس غیردولتی کمک کنند و همچنین وزارت آموزش و پرورش نیز باید زمین های مازاد خود را به صورت فروش یا اجاره در اختیار مدارس غیر دولتی بگذارد.

کد خبر 4043920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha