۷ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۲۰

گفتگوی ویدیوئی «اشرف غنی» و معاون رئیس جمهوری آمریکا

گفتگوی ویدیوئی «اشرف غنی» و معاون رئیس جمهوری آمریکا

رئیس جمهوری افغانستان طی تماس ویدیوئی با معاون رئیس جمهوری آمریکا در مورد موضوعات منطقه ای به بحث و تبادل نظر با وی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اطلس، کاخ ریاست جمهوری افغانستان طی خبری اعلام کرد که «اشرف غنی» رئیس جمهوری این کشور طی تماس ویدیوئی با «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا در مورد موضات مختلف به بحث و تبادل نظر با وی پرداخته است.

 در ادامه این خبر آمده است که طرفین پیرامون برنامه‌ی ۴ ساله و تعهدهای توسعه ای در بخش امنیتی افغانستان، برنامه‌های اصلاحی در زمینه‌ی مبارزه با فساد اداری و تروریسم وهمچنین امنیت منطقه، گفتگو کردند.

بر اساس جزئیات، پنس در این تماس اعلام کرد که دولت آمریکا از دولت افغانستان برای رسیدن به صلح، ثبات و پیشرفت حمایت می‌کند و به همکاری خود با کابل در این زمینه ادامه خواهد داد.

  لازم به ذکر است که این اظهارات در حالی صورت می گیرد که قرار بود آمریکا راهبرد جدیدش در قبال افغانستان را در اواسط ماه جاری میلادی اعلام کند، اما بنابر گزارش‌ها، اختلاف‌ نظرها در کاخ سفید سبب اعلام نشدن این راهبرد شده است.

گفته می شود که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مخالف افزایش نظامیان این کشور در افغانستان است، اما تعدادی از ژنرال ها و مقامات آمریکایی برای برون رفت از بن بست جنگ در افغانستان خواهان افزایش نظامیان این کشور هستند.

کد خبر 4044055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha