۱۰ مرداد ۱۳۹۶، ۹:۱۹

وزیر نیرو:

روزانه یک میلیون متر مکعب فاضلاب در سطح کشور تصفیه می‌شود

روزانه یک میلیون متر مکعب فاضلاب در سطح کشور تصفیه می‌شود

گرمسار- وزیر نیرو گفت: با وجود خشکسالی و اهتمام ویژه به تصفیه فاضلاب برای مصارف کشاورزی، خوشحالیم که اعلام کنیم، در دولت یازدهم یک میلیون و ۱۰۰هزار متر مکعب فاضلاب در شبانه روز تصفیه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید چیت چیان صبح سه‌شنبه در بدو ورود به گرمسار برای افتتاح چند طرح عمرانی در حوزه آب و برق، ضمن اشاره به راهکارهای کاهش معضلات ناشی از خشک‌سالی، بیان کرد: یکی از این راه‌ها، تصفیه فاضلاب است که خوشبختانه در طول دولت یازدهم به‌صورت شبانه‌روزی صورت می‌گیرد.

وی افزود: مجموع ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب سطح کشور ۴.۵ میلیون مترمکعب در شبانه‌روز است که ما تاکنون به ۲۶ درصد از این میزان دست‌یافته‌ایم و امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک در این امر موفقیت‌های چشم‌گیری پیدا کنیم تا در استان خشکی مانند سمنان که با مشکلات کشاورزی دست‌وپنجه نرم می‌کند، شاهد رونق آن باشیم.

آمادگی دولت برای واگذاری تصفیه‌خانه‌ها به بخش خصوصی

وزیر نیرو گفت: دولت یازدهم همچنین آمادگی دارد تصفیه‌خانه‌های سطح کشور را به بخش خصوصی واگذار کند.

چیت چیان تصریح کرد: در شرایط کنونی برق نیز همانند آب نیاز حیاتی کشور است که اگر در هرکدام اختلال به وجود آید با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی همچنین درباره استان سمنان نیز ضمن بیان اینکه زیرساخت‌های خوبی در این استان قرار دارد و امیدواریم بتوانیم به نتیجه‌ای مشترک و عملیاتی برای کاهش مشکلات خشک‌سالی آن برسیم، تصریح کرد: با درایت دولت یازدهم امیدواریم در این استان خاموشی برنامه‌ریزی‌شده نداشته و نخواهیم داشت.

وجود ۵۰۰ بنگاه اقتصادی فروش برق در کشور

وزیر نیرو در ادامه صحبت‌های خود، گفت: قبل از دولت یازدهم تعداد بنگاه‌های اقتصادی فروش برق در کشور ۵۰ بنگاه بود که این رقم اکنون به بیش از ۵۰۰ بنگاه رسیده است و نیروگاه‌های کوچک، بزرگ و تجدید پذیر با تولید انرژی، برق به وزارت نیرو می‌فروشند.

چیت چیان تأکید کرد: این مسئله تحقق مشارکت بخش خصوصی در امور کشور است و با برنامه‌ریزی اساسی باید به بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف میدان داد که امروز وزارت نیرو این کار را به‌خوبی انجام می‌دهد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر بحث اقتصاد مقاومتی تأکید فراوانی دارند، عملیاتی کردن طرح‌هایی برای تأمین و افزایش کیفیت آب و برق نیاز اولیه تحقق منویات رهبر انقلاب است که دولت در این مسیر تلاش می‌کند.

توجه ویژه دولت یازدهم به افزایش کیفیت خدمات

عضو کابینه یازدهم گفت: در این دولت علاوه بر کمیت، به افزایش کیفیت خدمات نیز توجه ویژه شده است و به‌عنوان‌مثال میزان املاح موجود یا ای. سی آب آشامیدنی در چند سال گذشته در شهرستان گرمسار بیش از سه هزار و ۸۰۰ بود که این رقم در طرح به بهره‌برداری رسیده انتقال آب گرمسار اکنون به ۸۰۰ تا ۹۰۰ رسیده و افزایش کیفیت داشته است.

چیت چیان در دیگر بخش سخنان خود، به بهبود خدمات این وزارتخانه در حوزه برق اشاره کرد و خاطرنشان کرد: تا قبل از دولت یازدهم میزان خاموشی به ازای هر مشترک در کشور سه دقیقه بود که در دولت تدبیر امید به ۲.۶ دقیقه کاهش‌یافته است.

وی افزود: اکنون وزارت نیرو با بحران مالی مواجه است و اجرای طرح‌های مختلف مانند انتقال آب سد نمرود با مشکلات مواجه است و باید روستایی در مسیر انتقال جابه‌جا شود و باید برای انتقال آب سد نمرود به گرمسار اعتبار کافی مصوب و تخصیص یابد.

بهره‌برداری از پست ۶۳.۲۰ کیلوولت شهرک صنعتی گرمسار، افتتاح واحد اول و دوم مقیاس کوچک هر یک به قدرت یک مگاوات در شهرک صنعتی، بهره‌برداری از پروژه خط انتقال آب حدفاصل تصفیه‌خانه گرمسار تا ایوان کی، بهره‌برداری از خط انتقال آب خروجی تصفیه‌خانه گرمسار به داخل شهر و درنهایت مجتمع آب‌رسانی کوثر سرخه در زمره طرح‌هایی است که توسط چیت چیان افتتاح می‌شود.

کد خبر 4046929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha